Roxy TRAVEL, altă AGENȚIE acuzată că dă ȚEPE cu VACANȚE turistice!
Roxy TRAVEL, altă AGENȚIE acuzată că dă ȚEPE cu VACANȚE turistice!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCine zicea că agențiile de turism au avut de suferit în pandemie?! Au încasat banii pe vacanță, dar nu au mai prestat serviciile… și nici nu i-au returnat clienților! Nu e regulă, însă, la Constanța, cel puțin două dintre acestea se joacă cu nervii clienților. Este vorba, după cum se știe deja, despre Princess Travel, deținută de Sabrina Nedelcu, și, mai nou de Roxy Travel Familly. Trei familii au plătit în aprilie, la cea din urmă agenție, vacanțe în Turcia însă, ulterior, țara a fost declarată cod roșu, așa că au cerut reprogramarea concediului. Li s-a transmis că nu este posibil acest lucru, dar nici banii nu au fost returnați. Vorbim despre suma totală de 1.500 de euro. De altfel, agenția a fost în trecut sancționată de Protecția Consumatorului pentru nereguli.
În ultimul an, piața turistică din România a fost destul de fragilă, din pricina pandemiei, multe agenții de turism făcând tot posibilul pentru a-și ține pe linia de plutire afacerea. Unele au avut intenții bune, altele mai puțin. Cum ar fi Roxy Travel Familly, ce are sediul într-o spălătorie auto de pe strada Poporului, după cum susțin clienții. Trei familii au plătit, în luna aprilie a.c., vacanțe în Turcia, pentru perioada 12-19 mai, fiecare a achitat câte 500 de euro. Anterior plecării, Turcia a intrat în lockdown, așa că oamenii nu au mai dorit să plece, solicitând reprogramarea vacanței undeva prin luna septembrie. Nu a fost posibil, cum nu a fost posibilă nici restituirea banilor. ”Am făcut cerere de amânare, au acceptat-o, verbal, nu în scris. Apoi, soția mea a fost sunată să vină de urgență la agenție, într-o oră, să mai achite 200 de euro, nu înțeleg care era urgența. Nu am putut ajunge, pentru că eram la serviciu. Am sunat și la hotel, în Turcia, ni s-a spus că putem reprograma, am anunțat agenția, însă aceasta ne-a spus că vrea în scris răspunsul celor de la hotel. Nu l-am avut, am vorbit telefonic. Inițial, au spus că este posibilă relocarea, dar, ulterior, au transmis că nu se mai poate, că a fost o eroare de comunicare. Nu vrem banii înapoi, neapărat, vrem să mergem în continuare în vacanță, dar nu să plătim alți bani, doar să dăm suplimentar. Ni se spune că nu se poate, că nu vrea furnizorul. Am semnat un contract de 14 pagini, vă dați seama că nu au citit toate paginile acelea”, ne-a declarat Claudiu Munteanu.
Acesta, împreună cu celelalte două familii, vor merge la Protecția Consumatorului pentru a face plângere și, foarte probabil, și în instanță.
Sancționată de OPC, în trecut
De altfel, nu este prima oară când firma Roxy Travel Familly SRL ajunge în atenția Protecției Consumatorului. În trecut, a fost sancționată pentru nerespectarea art. 7 lit. c) – liniuța a IV-a din OG nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, care are următorul conținut: ,,Operatorii economici sunt obligați: c) prestatorii de servicii: - să asigure, la prestarea serviciilor nealimentare, condiții igienice, condițiile stabilite de producător, de actele normative în vigoare, precum și cele specifice desfășurării activității”. Acțiunea de control a fost declanșată ca urmare a unei sesizări formulata formulată de o consumatoare nemulțumită de întârzierea cu 7 ore a zborului, ce avea prevăzută o ora de decolare 11:30, zbor ce trebuia efectuat de compania Air Bucharest. Agenția a contestat în instanță sancțiunea și a câștigat.
Roxy Travel Familly este deținută de Raluca Mădălina Vasile. Societatea funcționează în spălătoria auto de pe strada Poporului 127, deținută tot de soțul acesteia, Vasile Dragoș Zaharia.
Reprezentanții agenției spun că nu este adevărat, că nu este o firmă țepară și că a fost decizia clienților de a nu mai pleca în vacanță. ”Au plecat mii de turiști, țara a fost închisă pentru cetățenii turci, au fost condiții pentru turiști. Ei nu au vrut să mai plece, ce să fac? Să-mi asum eu condițiile contractuale?”, a declarat proprietara agenției. Mai mult, aceasta a precizat că sediul firmei nu se află în spălătorie, ci la etajul superior.
Cât despre sancțiunea aplicată de OPC, aceasta a precizat că nu a fost amendă, ci doar avertisment.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News