Soluții pentru a scăpa de BLOCAJELE ÎN TRAFIC spre sudul litoralului: vor fi construite două rute alternative noi!
Soluții pentru a scăpa de BLOCAJELE ÎN TRAFIC spre sudul litoralului: vor fi construite două rute alternative noi!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPreședintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia ȚUȚUIANU, împreună cu Lucian LUNGOCI, administratorul special al Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Constanța, au anunțat, astăzi, intenția de a reabilita două rute alternative pentru sudul litoralului.
“În fiecare an se formează ambuteiaje pe DN39 între localitățile Agigea, Eforie Nord, Eforie Sud și Tuzla. După mai multe discuții și consultări cu domnul Lucian LUNGOCI, am căutat și identificat două rute viabile pentru acest tronson de drum. Desigur că avem de lucru pentru ca cele două rute ocolitoare să fie circulabile, și aici mă refer la investiții pe două tronsoane de drumuri județene. Mai exact, vorbim de construirea unui tronson de 13 km pe DJ 393, între localitățile Techirghiol și Moșneni, iar cel de al doilea tronson, care ar urma să aibă 54 de kilometri, dintre care 11 km, între localitățile Amzacea și Pecineaga, va trebui refăcut. Sunt convins că până în luna iulie 2019 una din cele două variante va fi gata” a declarat președintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia Țuțuianu.
Prima variantă de ocolire pentru DN39 este: Autostrada Soarelui A2 – DN39 - Agigea – DN38 – Techirghiol – DJ393 Moșneni – DC5 – 23 August - DN39, tronson de aproximativ 25 de km, cu aproximativ 2 km mai lung față de drumul vechi. Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui A2 – Medgidia – DJ381 – Ciocârlia de Sus – DJ308 – Lanurile – Mereni – DJ391 – Topraisar – DN38 – Amzacea – DJ392 – Pecineaga – DJ394 – Dulcești – 23 August, acestă variantă având o distanță aproximativă de 54 de km fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN39 spre sudul litoralului.
Ruta ocolitoare prin Techirghiol – Moșneni – 23 August poate fi realizată în patru luni!
Lucian Lungoci, administrator special RAJDP Constanța a arătat că în cazul primei variante, lucrările de execuție pot fi finalizate în patru luni, în vreme ce în al doilea caz, al variantei ocolitoare prin Medgidia – Amzacea – Pecineaga – 23 August, lucrările sunt estimate a dura aproximativ 12 luni. Mai mult, în cazul acestui drum se impune găsirea unor soluții tehnice deosebite, având în vedere că între Amzacea și Pecineaga drumul este amplasat într-o zonă mlăștinoasă.
„Pentru realizarea acestor două lucrări, avem nevoie în primă fază de partea de documentație. Va fi un efort comun al Consiliului Județean și al RAJDP-ului, Consiliul Județean să ne sprijine să obținem cât mai rapid partea de documentație. Avem nevoie de cadastrarea acestor tronsoane de drum, avem nevoie de efectuarea unor expertize, de studiu de fezabilitate, proiectare, apoi trecem la execuție. Dacă toate lucrurile merg normal și undeva prin februarie 2019 avem partea de documentație finalizată iar în luna martie ne permite vremea să demarăm aceste lucrări. Ideal ar fi să avem ambele variante, în 2020 sigur pot fi făcute ambele variante.
Prima variantă avem un drum la nivel de pământ, între localitățile Techirghiol și Moșneni, drum care se va face practic de la zero. Acum există un drum de pământ făcut de tractoare. Va fi un efort mare, eu zic că avem capacitatea să efectuăm această lucrare”, a afirmat Lucian Lungoci.
Drumul dintre Amzacea și Pecineaga ridică probleme tehnice
În cazul celei de a doua variante, probleme ridică sectorul de drum dintre Amzacea și Pecineaga. De menționat că acest tronson a fost reabilitat în 2011, cu fonduri europene, dar lucrările au rezistat aproximativ ... șase luni! „Nu am putut interveni până în prezent pe acest drum căci am fost angrenați într-un litigiu cu firma care a reparat drumul. Într-un final, s-a stabilit că proiectul de execuție a fost greșit, nu era un proiect aplicabil pentru situația din teren. Acolo sunt niște particularități. Întregul sector de 11 kilometri se află într-o zonă cu pânză freatică la suprafață, există perne de apă, este o zonă mlăștinoasă, trebuia o altă soluție tehnică la investiția din 2011.
Va fi nevoie de studii geo, care să determine foarte clar situația terenului, după care să venim cu situații tehnice care să nu mai ducă la lucrări făcute în van. Există soluții tehnice, nu este o lucrare care nu se poate face. Se poate executa! Dacă ipotetic vom constata că pe traseul actual al drumului întâmpinăm dificultăți, putem să discutăm cu CJC și cele două UAT-uri Pecineaga și Amzacea să facem poate și un schimb de terenuri, poate să mutăm drumul vreo 20 – 30 de metri, căci în zona pădurii avem acumulare de apă. și practic să mutăm traseul drumului de zona cu probleme. Această variantă, Amzacea – Pecineaga, nu poate fi executată în 4 luni, este o lucrare care se execută în 12 luni”, a afirmat Lucian Lungoci.
Referitor la drumul Amzacea – Pecineaga, Marius Horia Țuțuianu a precizat: „Presupun că organele abilitate ne vor da răspunsul cel mai rapid, de ce s-a greșit la vremea respectivă, de ce acea lucrare a fost făcută prost. Presupun că la un moment dat cineva va răspunde și va da banii înapoi Consiliului Județean pentru greșelile făcute”.
Noile drumuri vor avea o lățime de 8 – 9 metri
Cei doi reprezentanți ai autorității județene au subliniat că pe cele două tronsoane care urmează să fie realizate, drumurile nu vor mai avea o lățime de șase metri, ci de 8 – 9 metri, astfel încât depășirile să fie posibile. „Noi creăm aceste rute alternative cu scopul de a deflui traficul pe DN 39, asta nu înseamnă că vom crea drumuri de mare viteză. Sunt sectoare de 20 de kilometri, nu vom fi drumuri cu regim de viteză de peste 100 km/oră, să le facem cu două benzi. Important este să nu mai avem acea aglomerație pe DN 39, să nu mai fie nevoiți participanții la trafic să aștepte până la trei ore”, a declarat Lucian Lungoci.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News