REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.6° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
16.6° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Spitalul CF Constanța, în colaps financiar. Administraţia Porturilor Maritime vrea să pună poprire pe conturile unității spitalicești!

Spitalul CF Constanța, în colaps financiar. Administraţia Porturilor Maritime vrea să pună poprire pe conturile unității spitalicești!

Replica API 5 octombrie 2018 | 14:30 495

Situația financiară a Spitalului CFR Constanța este critică! Unitatea spitalicească este datoare vândută la CNAPM. N-a mai plătit utilități de un car de vreme și nu este exclusă înființarea popririi pe conturi! Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa a fost transferat, din subordinea Ministerului Sănătăţii, în cea a Ministerului Transporturilor, în vara lui 2014. Încă de pe vremea când se afla în subordinea Ministerului Sănătății, unitatea spitalicească se află într-o situaţie critică, din punct de vedere financiar.

Lipsa fondurilor a făcut ca datoriile către furnizori să crească de la o zi la alta. Faptul că spitalul a ajuns în subordinea MT a fost ca o mână cerească pentru conducere, la acea vreme. A primit bani pentru a scăpa de datorii, iar lucrurile au decurs normal o perioadă. Astăzi, însă, situația este la fel de neagră sau poate mai rea. Nici unul din miniștrii care s-au perindat la Ministerul Transporturilor nu s-a interesat de soarta unității, deși au promis că vor acorda ajutorul financiar de care are nevoie pentru a ieși din colapsul financiar.

Spitalul Clinic Căi Ferate Constanța a fost înființat prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Telecomunicațiilor nr.1044 din 05.08.1980. Necesitatea organizării și dezvoltării unei rețele sanitare proprii Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Infrastructurii rezidă din domeniul de activitate al acestei instituții, respectiv transportul feroviar, auto și naval, domeniu de importanță națională maximă.

Ca urmare a adresei nr 6223 din 7 mai 1948, are loc transformarea Dispensarului D.P.M. de pe vremea aceea, în Spital, făcându-se primele demersuri de amenajare si dotare corespunzatoare pentru noua destinație a spațiului. Astăzi, Spitalul are trei locații: Spitalul CF, situat pe Bulevardul 1 Mai, Policlinica, situată pe Bulevardul I.C. Bratianu, și Spitalul Port-Secția de chirugie și internele. Toate, au acumulat datorii, atât la bugetul de stat, cât și la Compania Națională Administrația Porturilor Martimine considerabile.

În acest sens, cea din urmă a acționat în instanța unitatea sanitară, pentru a o obliga la plata mai multor sume de bani, reprezentând datorii utilități. În acest sens, sunt mai multe dosare pe rol. Ba chiar, într-unul dintre ele, s-a cerut validarea popririi asupra conturilor. Pe 5 octombrie, Judecătoria va lua o decizie în acest sens. Sumele datorate către CNAPM sunt destul de mare, spun medicii din spitalul, și datează de ani de zile.

”Este vorba despre datorii pe care le avem la refurnizarea serviciilor de apă, căldură, curent, canalizare. Nu știu la cât se ridică suma, dar este destul de mare. Iar la facturile neachitate se percep și penalități”, au declarat, pentru Replica, surse din Spitalul CF. Nu s-ar fi ajuns în situația aceasta, dacă, în 2013, ministerul condus de Relu Fenechiu n-ar fi decis să liberalizeze modul în care se pot obține avizele medicale și psihologice.

Dacă, până atunci, controalele pentru declararea “apt/inapt” a unui conducător auto profesionist se puteau face doar la spitalele CFR, care dețineau și o bază de date comună prin care se urmărea istoricul medical al celor verificați, după intrarea în vigoare a unui nou ordin guvernamental, șoferii care conduc taximetre, camioane, autobuze și autocare pot obține fișele medicale și de la centrele private autorizate de Ministerul Transporturilor. Astfel că, spitalele CFR au pierdut banii din venituri proprii. La fel și Spitalul CF Constanța, nemaiavând posibilitatea de a-și plăti utilitățile.

”Nu sunt bani, nu sunt fonduri. S-au mărit foarte mult salariile personalului medical, iar de când s-a spart embargoul cu vizita medicală pentru siguranța circulației la policlinice CFR din țară, e mai rău. Oamenii se duc la celelalte centre. Astfel, noi am pierdut banii din venituri proprii. Din acești bani ne puteam chivernisi. Ministerul Transporturilor nu prea dă bani”, au mai declarat medicii din Spitalul CF.

Deși s-au făcut tot felul de solicitări la Ministerul Transporturilor, prin intermediul cărora s-a prezentat situația, exact așa cum este ea, oficialul Lucian Șova nu a mișcat un pai ca să scape unitatea de datorii. Deși, a promis public, în urmă cu câteva luni, pe când se afla la Constanța, că se va implica în această problemă. Însă, de la vorbe la fapte, sunt pași mulți și greoi, din câte se pare. ”S-au făcut solicitări, ministrul știe situația.

Ultima oară i s-a adus la cunoștință situația în luna mai, dar n-a făcut nimic. A rămas la stadiul de vorbe. A promis că va face ceva. Probabil că vor veni remanieri și o luăm de la capăt cu alții”, au mai punctat medicii. Revenind la litigiile cu CNAPM, precizăm că și în 2016 spitalul a fost acționat în instanță, fiind obligat la plata următoarele sume: 222.351,22 lei – contravaloare chirie şi utilităţi; 54.197,87 lei – penalităţi de întârziere calculate de la data scadenţei fiecărei facturi.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
sa nu uitam si pe fostul manager spagar Ionescu Ionut care a bagat spitalul cu un picior in groapa impreuna cu Oprea
4
0
Sa vina Oprea si sa aduca inapoi sutele de spagi pe care le-a luat. Din ele si-a facut clinica particulara, case la munte si mare precum si achizitia masinilor de lux pe care le conduce el si soata lui. Un hot ordinar.
7
0
Daaa, ei ar fi vrut sa puna monopol pe examinarea soferilor, a mecanicilor de locomotive si a navigatorilor. Au uitat ca-I economie de piata si oamenii au dreptul sa aleaga locul mai ieftin, curat si fara spagi.
7
3
Poza asta e veche de 20 de ani, parcarea e plina cu dacii
8
0

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212