REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.2° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
14.2° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

ATFER: Privatizarea CFR Marfă se face "pe genunchi"

ATFER: Privatizarea CFR Marfă se face "pe genunchi"

Replica API 24 septembrie 2012 | 00:00 219

Va crea prejudicii statului şi firmelor private

Va crea prejudicii statului şi firmelor private

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, susţine că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată săptămâna viitoare în şedinţă de guvern. Ministerul Transporturilor va organiza marţi o dezbatere publică privind proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a companiei. Vânzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Guvern prin acordurile cu instituţiile internaţionale. "Procedura de privatizare, precum şi Hotarârea de Guvern privind privatizarea nu au fost supuse consultării patronatului din domeniu, aşa cum eronat s-a specificat în proiectul HG elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. În ultima procedură de privatizare publicată, pentru datoriile istorice ale CFR Marfă către bugetul statului şi cele către CFR SA (Infrastructura) s-a prevăzut conversia acestora în acţiuni, respectiv cesiunea şi compensarea parţială a datoriei catre CFR SA şi apoi conversia acesteia în acţiuni. Considerăm această procedură ca inechitabilă faţă de ceilalţi operatori de transport, care în decursul timpului au fost penalizaţi pentru astfel de datorii, precum şi faţă de stat, căruia i se diminuează nejustificat bugetul de sănătate şi asigurări sociale. De asemenea, această procedură favorizează, prin efectul licitaţiei şi al negocierii, diminuarea acestor datorii în valoare absolută cu ocazia privatizării", se arată într-un comunicat transmis de ATFER. Asociaţia consideră că, în pofida declaraţiilor oficiale de intenţie cu privire la privatizarea CFR Marfă încă de acum 5 ani, în realitate procesul de privatizare a fost tot timpul în "adormire", neexistând o preocupare evidentă în realizarea acestuia. "Astfel, s-a ajuns în acest moment când, ca urmare a condiţionărilor UE, privatizarea să se facă în 2-3 luni, practic pe genunchi. Vorbim de o companie care deţine circa 50% din piaţa de transport feroviar de marfă din România (30 de milioane de tone marfă transportată), care are mijloace fixe în valoare de circa 1,5 mld de euro şi aproximativ 11.000 de salariaţi", se spune în comunicatul ATFER. Asociaţia mai arată că înainte de privatizare trebuie clarificate anumite disfuncţionalităţi rezultate în urma restructurării sistemului feroviar din România care intră în contradicţie cu reglementările în domeniu ale UE privind liberalizarea pieţelor de transport feroviar, menţionând că CFR Marfă deţine majoritatea terminalelor de containere şi toate depourile de locomotive pentru transportul de marfă. ARFER reuneşte mai multe companii de transport feroviar, printre care Grup Feroviar Român, Servtrans, Unifertrans, Transferoviar Grup, conform zf.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108