Încă un tun de milioane dat de băieţii deştepţi ai CFR Constanţa
Încă un tun de milioane dat de băieţii deştepţi ai CFR Constanţa
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMonopol pe contracte
Monopol pe contracte
Două din firmele abonate la contractele CFR au mai prins un contract de milioane de la compania de stat. De această dată, societăţile deţinute de foşti directori CFR se ocupă de reparaţii la căile ferate din Constanţa. Potrivit anunţului făcut de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, este vorba despre „Readucerea în tolerante a parametrilor geometrici ai căii, înlocuirea materialelor de cale a căror stare tehnică nu mai permite circulaţia feroviară cu vitezele stabilite, conform specificaţiilor din caietul de sarcini”. CFR precizează că nu sunt estimate cheltuieli diverse şi neprevăzute. Valoarea totală a contractului atribuit pe 06.06.2016 este de 3.232.500 lei, fără TVA, bani care vor fi împărţiţi frăţeşte de Romfer Construct SA Chiajna şi Euro Construct SA Constanţa. Primul lot a fost adjudecat de Romfer Construct, care va efectua „lucrări de reparaţie pentru ridicare restricţii de viteză - Lot I: Linia 813 B Agigea Ecluza - Ferry” în schimbul sumei de 1.257.500 lei. La rândul său, Euro Construct SA va presta „lucrări de reparaţie pentru ridicare restricţii de viteză Lot II: Linia I 814 Palas - Constanţa Port”, pentru care va primi 1.975.000 lei. Romfer Construct şi Euro Construct au primit, de-a lungul timpului, contracte de zeci de milioane de lei de la CFR, în condiţiile în care sunt controlate de foşti sau chiar actuali angajaţi ai companiei feroviare de stat. Astfel, Romfer Construct SA este deţinută, printre alţii, de Liviu Sărămăţ (nume aflat pe lista beneficiarilor de despăgubiri bizare acordate de ANRP, cu numeroase contracte cu statul la activ), Gheorghe Ciuvăţ, un important sponsor al defunctei USL, Raluca Mănăilă (fiica lui Gavrilă Mănăilă, fost director CFR Călători) şi Sorin Gavrilescu (fost director tehnic la CFR Călători, cercetat, alături de colegul Mănăilă în celebrul dosar Necolaiciuc). De asemenea, Euro Construct SA Constanţa este patronată de şase acţionari, majoritari fiind Tudor Vlad (fost director general CFR Călători, director Regionala Constanţa a CFR Călători, director CFR Ferry Boat, preşedinte al Autorităţii Feroviare Române) şi Constantin Străinu (fost angajat CFR, patron şi la România Euroest şi Eurofer Trans, beneficiare, de asemenea, a numeroase contracte cu CFR). Nu poate fi omis faptul că, până recent, unul din cenzorii Euro Construct SA a fost Daniela Ţăranu, soţia lui Gabriel Ţăranu, şeful CFR Călători Constanţa.
Rocsana CRISTEA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News