REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.5° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
14.5° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Navigatorii români sunt protejați de contractul colectiv de muncă!

Navigatorii români sunt protejați de contractul colectiv de muncă!

Andreea VREJOIU 2 noiembrie 2022 | 00:00 895

Vești bune pentru navigatori! Recent au intrat în vigoare noile criterii de recrutare și plasare pentru navigatorii români care lucrează pe nave maritime, conform Convenției MLC 2006. Convenția muncii din domeniul maritim - MLC 2006 – ratificată de România încă din anul 2015 a fost implementată în sfașit după 7 ani.


După modificarea si aliniarea valabilității Carnetului de Marinar de la 2 la 5 ani, la inițiativa Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Direcția Transport Naval a organizat un grup de lucru care a redactat proiectul de OUG 50/2022 privind munca în domeniul Maritim, proiect  care stabilește cadrul legal național pentru implementarea Conventiei MLC 2006.
Proiectul a fost în dezbatere publică, a fost analizat și după lungi dezbateri avizat fără observații de toate ministerele de resort (Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Finanțelor,Ministerul Sănătății), asumat de Minstrul Transporturilor și Viceprim-Ministru Sorin Grindeanu, asumat și aprorobat de Guvernul României.

 
OUG 50/2022 a văzut lumina tiparului în MO nr 382 din data de 19 Aprilie 2022 dată de la care navigatorii români sunt acoperiți de standarde internaționale în ceea ce privește condițiile de muncă și viață de bordul navelor unde sunt angajați.


De acum condițiile de angajare, de muncă și viață ale navigatorilor români, indiferent de navele maritime unde aceștia lucrează, sunt garantate de România/Ministerul Transporturilor/ Autoritatea Navală Română și conțin toate elementele de protecție stabilite de negocierile colective la nivel Internațional dintre Asociația companiilor angajatoare și Organizația reprezentativă a navigatorilor.


Astfel navigatorii sunt protejați la nivel minim standard prevazut în contractele colective de muncă pentru riscul de îmbolnăvire, riscul de accident, riscul de deces la bordul navelor, riscul de piraterie, de abandon și neplată a salariilor precum și a pierderilor pecuniare, riscul pierderii locului de muncă în caz de eșuare sau scufundare a navei, sunt protejați împotriva muncii forțate, au drepturile și obligațile din contractele individuale și contractele colective de muncă etc. iar familiile/ urmașii navigatorilor rămași în incapacitate de muncă din cauza accidentelor de muncă sau deceselor de la bord vor fi despăgubite.


Prin acest act normativ deosebit de important și asteptat de mai bine de 7 ani de cei peste 30,000 de navigatori români și familiile lor,  România a intrat în rândul țărilor care aplică la standard internațional protecția navigatorilor români !

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
pentru d-nul Ion Popescu ! Ce nu stiti d-vs este faptul ca pana la 1 octombrie trebuie autorizate in condiitiile ordonantei 50/2022 toate societatile de crewing din romania ....!
1
0
A aparut in aprilie si voi o dati ca stire in noiembrie? Arsinel cum se mai simte?
4
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272