REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.4° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
14.4° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Profesorii din Constanța nu sunt de acord cu introducerea calificativelor la Desen, Muzică și Sport: au depus memoriu la Ministerul Educației

Profesorii din Constanța nu sunt de acord cu introducerea calificativelor la Desen, Muzică și Sport: au depus memoriu la Ministerul Educației

Replica API 27 august 2022 | 00:00 2731

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat pe 23 august, decizia de înlocuire a notării cu ”Admis/Respins”, prevăzută în proiectele legilor educației, cu folosirea calificativelor ”Foarte bine/ Bine/ Suficient/ Insuficient” pentru materiile Educație Fizică și Sport, Educație Muzicală și Educație Plastică, invocând numărul foarte mare de note de 10.

În urma deciziei de a înlocuire a notării, prin folosirea calificativelor, a stârnit păreri pro și contra în rândul profesorilor și al directorilor de școli. Contactat de către jurnaliștii de la Replica de Constanța, unul dintre profesorii de desen din Municipiu, a spus că nu este de acord cu decizia luată de către ministrul Educației, justificându-se astfel: ”Un prim impact al acestei renunțări la note va fi unul negativ. Elevii își vor pierde complet interesul pentru orele vizate. Aceste materii sunt de foarte mult timp catalogate drept „neimportante” de către majoritatea părinților, ceea ce a dus la o abordare superficială asupra lor din partea majorității copiilor.

Privită dintr-un alt punct de vedere, eliminarea notelor va duce la descurajarea elevilor care au un talent înnăscut sau pur și simplu sunt buni la materiile din ariile curriculare mai sus menționate. Ce vor înțelege acești copii? Că vocația și abilitățile lor sunt doar un moft? Că pentru talentul lor pot fi admiși sau respinși fără să fie relevantă calitatea muncii lor? Că în școală nu contează decât științele exacte? Că aceste ore și abilitățile lor sunt o pierdere de vreme sau doar un hobby?Eliminarea notelor la aceste materii va face elevii cu înclinații către domeniile vizate să se simtă ignorați, discriminați și trași în jos de restul materiilor la care vor primi notă, chiar dacă sunt buni sau nu la ele. Sau, în fond și la urma urmei, de ce nu au și acești elevi posibilitatea de a fi scutiți de note la materiile către care nu au înclinație și să le fie înlocuite notele cu calificative?

Vorbind de profesori, prin această modificare se va crea o diferențiere între cadrele didactice și va da loc discriminărilor. În momentul de față există școli unde profesorii sunt tratați în funcție de „importanța” materiei pe care o predau, iar profesorii de materii „neimportante” nu au aproape nici un drept în fața nimănui, nici măcar a elevilor. Încercați să vă imaginați ce atmosferă va fi în cancelariile acestor școli dacă se va renunța la note și cum vor decurge orele acestor profesori.

Orele din aria curriculară Arte sunt singurele ore care stimulează emisfera dreaptă a creierului, ceea ce ajută dezvoltarea spiritului de observație și a creativității. De asemeni, artele, în curriculumul Uniunii Europene, intră în sfera formării competențelor culturale, sensibilizarea și sporirea receptivității mesajelor culturale. Prin încurajarea dezinteresului față de curriculumul Arte, elevilor le vor fi închise deja puținele ferestre către cultura de care societatea noastră are o nevoie disperată.”, a declarat un profesor de desen din Constanța.

Pentru a creiona o imagine de ansamblu asupra fenomenului, jurnaliștii de la Replica de Constanța, l-au contactat pe Vasile Nicoară, directorul Colegiului Național Mircea cel Bătrân, acesta declarând că vede cu ochi buni această decizie, fiind pe aceeași lungime de undă cu Sorin Cîmpeanu, declarând: ”În ceea ce privește situația din școala noastră, este o măsură adaptată situației de fapt în școli, prin diminuarea standardelor de evaluare și prin presiunea socială asupra școlii, ajunsese aceste note să nu mai corespundă unei realități școlare, tindeau spre 10. Ceea ce împiedica chiar buna desfășurare a orelor, pentru că trebuie să vedem faptul că la cele 3 discipline, partea esențială, o reprezintă aptitudinile proprii, motricitatea la sport. Un copil care nu are dotarea nativă și motrică, nu va putea să îndeplinească standardele de la notarea la sport, pentru o avea o medie cât mai mare. El ar putea fi mai bun la disciplinele de teorie, de aici începea reducerea din exigență. Calificativul elimină presiunea notei și a interpretării ei, dând șansă fiecărui copil, să-și dezvolte cât de mult posibil aceste aptitudini. În fapt, muzica, desenul, le facem pentru cultura noastră generală, nu pentru a ne măsura forțele și nivelul cu alții. Eu cred că este o măsură bine venită, în contextul actual, cu aplicare la gimnaziu în mod deosebit, dar și la liceu.”, a declarat Vasile Nicoară, directorul Colegiului Național Mircea cel Bătrân. Victor ROTARU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Ăsta care s-a numit „Talent” e un dobitoc notoriu. În fond și la urma urmei, așa ar trebui săfie ș imatematica, informatica, fizica, etc. Toate opționale, de ce să chinui copiii dacă n-au chemare?
1
0
Textul citat spus de un profesor de desen din Constanta este al meu, profesor de desen din Bucuresti.
2
0
Sa fie optionale si cu calificativ. Indoctrinate copiii, ar trebui de fapt scoasa aceasta asa zisa materiel. Sa fie inlocuita de istoria religiilor nu sa indoctrinate copiii
1
0
Sport, desen, muzica trebuie sa fie materii optionale.. Parintii trebuie sa aiba grija de inclinatiile copiilor, nu sa il chinui daca nu are chemare, mai ales sa ii dai si note. Pt ca la bac nu se cer aceste materii, nu compari matematica si romana, cu desen, sport, muzica.
1
3
ce te mai f00te grija de una ora sport din scoala dar ii iei copilului trotineta electrica, aia unde dadea cu piciorul sa mearga il obosea!
0
0
Notele la religie constituie discriminare pe motive religioase pentru copiii care nu fac religia si care pierd o nota de 10 pentru ca nu fac aceasta materie si nici nu li se ofera un alt optional. Dar consiliul de combatere a discriminarii tace malc!
0
0
O sa fie liceele si scolile pline de grasi copii care merg cocosati ca si parintii lor care se bucura ca nu se face sport sau se face la misto.o sa devina copii niste purcelusi ca purcelusa de la replica care scrie articole de kkt
0
0
Calificative si la fizica, matematica, romana si celelalte materii ca sa nu mai simta elevul presiunea notei. Nicoara, mai bine te uiti la problemele tale din liceu si lasa sa fie expert cine chiar stie.
2
0
Daca e vorba de licee cu profil sportiv,de muzica sau arte,notele sunt necesar a fi mentinute. Elevii liceelor de tip real sau uman urmeaza acele pentru cultura generala si educatie fizica medie,ei neavand talente deosebite in domeniile aratate. Sa fii excelent la matematica si fizica si sa ai probleme ca nu ai ureche muzicala sau desenezi prost,ori ca efectiv ai repulsie fata de fotbal ?
0
0
Esti rupt de realitate, mosule. Nu mai repeta ce spune stapanul tau si fi vertical!
0
0
Mai are de ros la ciolane
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272