REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.5° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
13.5° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Program de educație digitală la Școala Gimnazială „George Coșbuc“ din comuna 23 August

Program de educație digitală la Școala Gimnazială „George Coșbuc“ din comuna 23 August

Replica API 16 septembrie 2019 | 02:27 657

Profesorii și școlile sunt promotori ai schimbării. Cu acest gând pășesc în programul Digitaliada cadrele didactice de la Școala Gimnazială „George Coșbuc” din localitatea 23 August, județul Constanța.

Și pentru că și-au asumat rolul de a fi un motor al schimbării la nivel local, domnii și doamnele profesori au făcut tot ce le-a stat în putință să aducă în școală noutatea: educația digitală. Sunt conștienți că elevii lor merită o șansă la un viitor mai bun, un viitor al tehnologiilor de vârf. Acestui demers i se alătură o comunitate implicată activ, iar veștile despre includerea în proiectul Digitaliada a Școlii Gimnaziale „George Coșbuc” a adus un motiv de bucurie în micuța localitate de la malul mării.

Din punct de vedere educațional, prima școală a funcționat din anul 1910, în casa lui Anton Panait, primul director al școlii. În anul 1924 a fost construită o nouă școală, pe terenul unde se află în prezent Oficiul poștal 23 August, iar în anul 1952 a fost ridicată o nouă clădire. Începând cu anul 1962 a fost construită prima aripă a actualei clădiri a școlii, iar în 1974 cea de-a doua.

Școala Gimnazială „George Coșbuc” este o instituție de învățământ deschisă comunității. Este locul unde copiii, părinții și profesorii colaborează și învață împreună. Educația digitală era slab reprezentată în școala din comuna 23 August, așa că profesorii s-au lăsat ghidați de nevoile elevilor. Au aplicat la Digitaliada cu gândul către viitorul elevilor lor, dar și cu convingerea că indiferent de mediul din care provin, urban sau rural, copiii trebuie să beneficieze de aceleași avantaje materiale și echipamente.

Un alt argument solid pentru aducerea educației digitale în Școala „George Coșbuc” a fost cel despre rezultatele obținute de elevi la concursuri și olimpiade. Sunt conștienți că odată încântați de ideea de învățare, din ce în ce mai mulți elevi vor dori să reprezinte școala la diverse concursuri.

Participarea Școlii Gimnaziale „George Coșbuc” din localitatea 23 August la concursul Digitaliada a venit în urma unei nevoi. Nevoia de a pregăti elevii pentru o societate tehnologizată, mereu în schimbare. Profesorii de aici spun că pentru a face față provocărilor, copiii au nevoie să înțeleagă principiile pe care funcționează noile tehnologii, să le utilizeze nu doar pentru socializare în mediul online, ci și pentru propria dezvoltare personală, pentru o viitoare carieră. Poate este doar un vis, dar cadrele didactice de la „George Coșbuc” vor să schimbe paradigma în care elevii lor se văd muncitori în șantierul naval, sudori, lăcătuși. Ei vor să le ofere posibilitatea unei cunoașteri mai largi și, implicit, mai folositoare.

Directorul școlii este un om care și-a făcut calculele și a considerat că tehnologia trebuie să facă parte din procesul de predare al profesorilor din școală. „Ne dorim să oferim servicii educaționale de calitate copiilor, dar și întregii comunități. Profesorii și școlile sunt promotori ai schimbării. Noi vrem, deci putem fi un motor al schimbării la nivel local. Elevii noștri merită o șansă la un viitor mai bun, un viitor al tehnologiilor de vârf”, afirmă doamna Magdalena Baciu-Iacob, directorul Școlii Gimnaziale „George Coșbuc”.

Profesorii de matematică și T.I.C.

În comunitatea din 23 August, profesorii au un cuvânt greu de spus. Iar când profesorii de matematică decid că educația digitală ar aduce plus valoare actului didactic, știm că avem de-a face cu oameni ancorați în realitate. Doamnele profesoare Cristina Drăgoi și Nicoleta Alexandru au peste 20 de ani de profesorat fiecare, iar provocările Digitaliada s-au potrivit perfect: „Documentându-mă asupra activităților care se vor derula prin programul Digitaliada, am constatat că obiectivele propuse corespund aspirațiilor și nevoilor mele. Sunt convinsă că folosind tabletele la clasă, orele de matematică vor deveni mult mai active. Preconizez îmbunătățirea competențelor, creșterea interesului față de școală și consolidarea relației școală - familie”, spune doamna profesoară Cristina Drăgoi.

Doamna Alexandru aduce în atenție și beneficiul pentru cadrele didactice: „Acest program de educație digitală încurajează folosirea la clasă a metodelor interactive de lucru, vizează dezvoltarea aptitudinilor atât pentru elevi, cât și pentru profesori și urmărește crearea unor modele de bune practici care își propun îmbunătățirea performanțelor școlare”.

Cu peste 15 ani de experiență cu elevii, doamna profesoară de T.I.C Monica Ștefan consideră că este pregătită să primească tehnologia digitală la clasă și se declară dornică să îi descopere tainele. „Fiind profesor de educație tehnologică la bază, m-am pregătit pentru atingerea competențelor solicitate la nivelul Uniunii Europene și am urmat cursurile postuniversitare de TIC. Pot spune că nu mi-a fost ușor să mă împrietenesc cu calculatorul, mai întâmpin unele dificultăți, dar îmi doresc să particip la digitalizarea învățământului românesc”, susține doamna profesor.

digitaliada.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Unui articol despre educatie pe acest subiect i-ar fi stat bine cu detalierea programului-concurs Digitaliada. Efectiv ceva despre dotari , beneficii. Este laudabila initiativa , dar de ce inseram elemente din istoricul scolii in detrimentul unor date concrete: cati elevi beneficiaza, ce discipline se preteaza, cat la suta din curriculum ar fi acoperit in aceasta modalitate. Ne-ar fi interesat la modul serios.
0
0
Sa fie ma-sa a naibii, am invatat numarand pe degete, apoi cu betisoare, cu numaratoare iar acum tastam pe butoane si capul nu ne doare cand vine vorba de numarat, ce vreti voi:pantofii, camasile, casele, banii, masinile,amantele, datoriile la camatari...Ah, ce vremuri si alea care au trecut dar si astea care sunt!
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108