REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.7° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
15.7° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Scumpiri fără precedent în transportul internațional de mărfuri

Scumpiri fără precedent în transportul internațional de mărfuri

Replica API 2 iunie 2021 | 00:00 1231

În decurs de un an costurile cu transportul mărfurilor în containere maritime între Asia și Europa au crescut de circa patru ori şi au depășit, în premieră, 10.000 de dolari pe container, în contextul creșterii cererii și al deficitului de containere.

Potrivit indicelui Drewry World Container, tariful de transport pentru un container de 40 picioare (12 metri) pe ruta Shanghai-Rotterdam a crescut cu 3,1% doar în ultima săptămână, până la 10.174 dolari, cel mai ridicat nivel de la lansarea indicelui, în 2011, scrie Bloomberg, transmite mold-street.com, citat de stiripesurse.ro.

Într-un an costurile au crescut de patru ori

Indicele compozit, calculat de Drewry pentru 8 rute majore, inclusiv între Asia și SUA, a avansat în ultima săptămână cu 2%, de la 6.135 dolari la 6.257 dolari pe container, de asemenea cea mai mare valoare de până acum.

De exemplu o lună în urmă tariful de transport pentru un container pentru 8 rute majore era cu circa 25,5% mai mic, iar un an în urmă - de patru ori mai mic - 1.576 de dolari.

Este pentru prima dată când tariful pentru un container cu marfă venit în Europa din Asia depășește 10.000 de dolari.

În SUA și alte părți ale lumii, mulți expeditori de mărfuri au fost nevoiți să plătească mai mult de 10.000 de dolari pe container în acest an, acordurile cu transportatorii incluzând deseori suprataxe mari pentru a asigura livrarea la timp sau încărcarea garantată.

Cererea depăşeşte oferta

Tarifele pentru containerele maritime au crescut accelerat, în condițiile în care cererea depășește cu mult oferta de containere de 20 și 40 de picioare, în care sunt transportate cele mai multe mărfuri.

Pe fondul unui consum privat puternic și al activităților de reaprovizionare derulate de companii, întreruperile cauzate de blocarea Canalului Suez în martie și de aglomerările din porturi duc la întârzieri și costuri mai mari pentru expeditori, în timp ce transportatorii oceanici se bucură de profituri în creștere.

Un alt factor l-a constituit faptul că mii de containere goale au rămas blocate în Europa și în SUA în prima jumătate a anului 2020, când liniile maritime au anulat sute de călătorii, carantina impusă în timpul pandemiei provocând o încetinire bruscă a comerțului mondial.

Anterior, compania daneză A.P. Moller-Maersk, cel mai mare transportator de containere maritime, și-a revizuit în urcare puternică estimările privind profitul din acest an, citând un climat “excepțional”, caracterizat de creșterea cererii și a prețurilor pentru serviciile de transport marfă.

Maersk, care transportă aproape o cincime din containerele mondiale, preconizează creșterea cererii globale cu 5-7% în acest an, în principal pe fondul majorării exporturilor din China către SUA.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Stati linistiti ca salariile tot la fel au ramas.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272