Suspiciuni de DELAPIDARE la Primăria Cumpăna. Curtea de Conturi a constatat ABATERI grave
Suspiciuni de DELAPIDARE la Primăria Cumpăna. Curtea de Conturi a constatat ABATERI grave
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMariana Gâju
Curtea de Conturi a României a efectuat un control la Primăria Cumpăna în urma căruia a constatat o serie de abateri destul de grave, abateri care ating pragul delapidării. Auditul financiar asupra conturilor de execuție bugetară a fost efectuat în perioada 23 octombrie 2018-4 decembrie 2018.
Depunerea cu întârziere ori nedepunerea în casieria centrală a încasărilor efectuate la ghișeele Primăriei, anularea de chitanțe, cu precădere chitanțe reprezentând autorizații de construire, care în urma verificării au fost identificate ca documente valide la dosarele reprezentând lucrările întocmite de serviciile din cadrul Primăriei, sunt câteva dintre abaterile care trezesc suspiciuni de delapidare.
Precizăm faptul că, parte a constatărilor consemnate de auditori în aceste acte se află, la acest moment, în procedura de examinare și de analiză internă la nivelul departamentului de specialitate al Curții de Conturi, în vederea valorificării acestora în conformitate cu prevederile legale
Curtea de Conturi spune că, la nivelul UATC Cumpăna, s-a constatat fundamentarea pentru anul 2017 a veniturilor fără a se ține cont de gradul de realizare a veniturilor proprii programate prin bugetele ultimilor 2 ani.
Auditorii au constatat nestabilirea, neurmărirea și neîncasarea impozitului pe clădiri nerezidențiale deținute de unii contribuabili persoane fizice și juridice, a taxei pentru desfășurarea activității de transport călători, precum și a taxelor aferente spațiilor cu destinație medicală. Vorbim despre abateri în valoare de 58.000 lei.
De asemenea, o altă abatere privește neînregistrarea, neurmărirea și neîncasarea de creanțe din redevență aferentă serviciilor de salubritate concesionate, neurmărirea veniturilor nefiscale cuvenite bugetului local din taxa specială de salubritate, pentru toți locuitorii comunei.
Anularea chitanțelor, depunerea cu întârziere ori nedepunerea în casierie a încasărilor de la contribuabili
O altă abatere vizează depunerea cu întârziere ori nedepunerea în casieria centrală a încasărilor efectuate la ghișeele Primăriei. Anularea de chitanțe, cu precădere chitanțe reprezentând autorizații de construire, care în urma verificării au fost identificate ca documente valide la dosarele reprezentând lucrările întocmite de serviciile din cadrul Primăriei.
Prejudiciul este de 385.000 lei. S-au făcut angajări de cheltuieli nelegale reprezentând drepturi de personal de natura sporurilor și primelor acordate salariaților și persoanelor cu funcții de demnitate publică în valoare de 359.000 lei.
Auditorii au mai constatat plata nelegală a unor servicii de transport școlar, în zile în care nu s-a efectuat activitate didactică. Plata nelegală a unor servicii de transport persoane, fără a avea documente justificative, respectiv comenzi/referate de necesitate. Prejudiciul se ridică la 58.000 lei
Pentru serviciile de colectare și transport deșeuri menajere și deșeuri de pe domeniul public al comunei, entitatea a acceptat la plată în anul 2017 un tarif mai mare față de cel aprobat de Consiliul Local, efectuând plăți nejustificate în sumă de 15 mii lei, pentru care s-au calculat penalități de întârziere de 2 mii lei. Prejudiciul este de 17.000 lei.
Curtea de Conturi mai arată angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata nelegală a unor servicii de consiliere pentru întocmirea programului dedezvoltare a sistemului de control intern managerial, dar și nerespectarea prevederilor legale privind organizarea activității de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor bugetare, a evidenței angajamentelor bugetare, cât și nerespectarea prevederilor legale privind exercitarea vizei de control financiar preventiv propriu.
Entitatea nu a urmărit modul în care au fost prestate și tarifate în anul 2017 serviciile de ecarisaj, ceea ce a generat plăți nelegale în sumă de 1 mie lei. Nu a fost constituită și virată la bugetul de stat a contribuției la fondul de handicap suma de 89.000 lei
De asemenea, nu s-au constituit și reținut garanții materiale/bănești persoanelor care îndeplinesc calitatea de gestionar, în cuantumul prevăzut de legislația în vigoare. În plus, achiziția de bunuri și servicii s-a făcut, la nivelul acestei primării, cu nerespectarea principiilor de transparență și publicitate, prevăzute de lege.
O abatere de 180.000 lei vizează nerespectarea obligației legale de virare a taxei de mediu la bugetul de stat pentru constituirea fondului de mediu, în sumă de 150 mii lei, la care s-au calculat penalități de 30 mii lei.
Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de conturi Constanța
Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenței contabile și a sistemelor de control intern. Abaterile constatate se află în stadiu de valorificare.
Precizăm faptul că parte a constatărilor consemnate de auditori în aceste acte se află, la acest moment, în procedura de examinare și de analiză internă la nivelul departamentului de specialitate al Curții de Conturi, în vederea valorificării acestora în conformitate cu prevederile legale, după cum au declarat, pentru Replica, reprezentanții Curții de Conturi a României.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News