REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Cine se lupă pentru întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa

Cine se lupă pentru întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa

Replica API 2 martie 2013 | 00:00 189

Miza: 9 miliarde de lei

Miza: 9 miliarde de lei

Pentru "Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti km 52+770-km 100+765, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a Autostrăzii Bucuresti-Piteşti", s-au depus oferte din partea următoarelor asocieri: StraViA Sud - formată din firme ale grupurilor Strabag (Austria), Vinci (Franţa) si Aktor (Grecia), Astaldi (Italia) - A4 Holding S.p.A. (Italia) - Euroconstruct Trading arelor98 (Romania) - Astalrom (România, deţinută tot de Astaldi), Spedition UMB - Tehnostrade (România) şi Impregilo - Salini (ambele din Italia). Contractul presupune construirea a 48 de km de autostradă şi, la pachet, întreţinerea A1 Bucureşti - Piteşti şi A2, ceea ce înseamnă introducerea unei taxe de autostradă pe toată porţiunea cuprinsă între Piteşti şi Constanţa. Valoarea estimată a contractului este de 9,065 miliarde de lei, în analiza ofertei preţul având o pondere de 75%, iar soluţiile tehnice 25%. De asemenea, pentru atribuirea "Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Braşov, Tronsonul Comarnic - Braşov, km 110 + 600 - km 168 + 600", au depus oferte următoarele companii: China Communications Construction Company Ltd. - CCCC (China), asocierea Spedition UMB - Tehnostrade, asocierea formată din firme ale grupurilor Vinci, Strabag si Aktor, precum şi asocierea formată din Impregilo şi Salini. Valoarea estimată a proiectului este de 5,325 miliarde de lei, fără TVA, criteriile de atribuire fiind 75% preţul şi 25% soluţiile tehnice. Ofertele vor intra în procedura de preselecţie pentru dialog competitiv. În cazul ambelor contracte, lucrările urmează a fi finanţate de constructor, urmând ca acesta să-şi recupereze banii din taxele de autostradă, pentru o perioadă de 30 de ani, timp în care companiile desemnate câştigătoare să se ocupe şi de întreţinerea autostrăzilor. În cadrul procedurii de dialog competitiv, ofertanţii îşi vor prezenta proiectele, termenele de execuţie, costurile de construcţie şi întreţinere şi modalitatea prin care îşi vor recupera investiţiile. Contractele de concesiune ar putea include clauze prin care statul se va obliga să suporte diferenţa dintre sumele necesare acoperirii investiţiei şi sumele colectate din taxe, fiind foarte posibil ca din taxa de autostradă banii să nu acopere cheltuielile investitorului, conform finanţiştii.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108