REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Comisia Europeană a amendat Google cu o sumă record: 2,42 miliarde de euro

Comisia Europeană a amendat Google cu o sumă record: 2,42 miliarde de euro

Replica API 28 iunie 2017 | 00:00 226

Comisia Europeană (CE) a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de poziție dominantă și promovarea propriului serviciu de cumpărături în defavoarea concurenței, se arată într-un comunicat de presă al forului comunitar.

"Google a venit cu multe servicii și produse inovative care au schimbat viața noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienții realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenților. Cea a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme șansa de a concura conform meritelor și de a inova. Și, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-și alege serviciile și de a beneficia deplin de inovații'', a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.

Produsul de vârf al Google este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.

În 2004, Google a intrat pe piața separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numește "Google Shopping". El permite consumatorilor să compare online produsele și prețurile și să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon și eBay.

Serviciile de comparare a cumpărăturilor de bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri și generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulți retaileri care vor să-și prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ținând cont de dominația Google pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.

Din 2008, Google a început să implementeze pe piețele Europene o schimbare fundamentală a strategiei pentru a-și impune serviciul său de comparare a cumpărăturilor. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puțin vizibile.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108