REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Conducerea DMHI este sigură că va repara nava Flaminia: a comandat tablă şi a chemat specialiştii de la Protecţia Antiexplozivă

Conducerea DMHI este sigură că va repara nava Flaminia: a comandat tablă şi a chemat specialiştii de la Protecţia Antiexplozivă

Replica API 1 mai 2013 | 00:00 348

Există suspiciuni că un deşeu de la bord s-ar putea autoaprinde!

Există suspiciuni că un deşeu de la bord s-ar putea autoaprinde!

Deşi prefectul Constanţei, Eugen Bola, a intrat în posesia rezultatelor navei MSC Flaminia, documente care au fost remise către Garda Naţională de Mediu, apoi la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, instituţiile statului român întârzie să decidă soarta navei supranumită "bomba toxică plutitoare". Chiar şi cu situaţia neclarificată oficial, de către instituţiile abilitate, primul transport de tablă navală de 3.000 tone de la Mittal Steel Galaţi, destinat reparaţiei MSC Flaminia, va sosi în Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. în data de 08.05.2013. Cu alte cuvinte, conducerea şantierului Daewoo prevede că nava va primi OK-ul să intre în port şi să ajungă în Mangalia, pentru reparaţii.

Ca atare, "începând cu săptămâna 20/2013 urmează să înceapă operaţiunile de debitare şi confecţie", au declarat reprezentanţii DMHI. Tot aceştia mai susţin că: "gradul de integrare (localizare în România) a costurilor totale privind proiectul MSC Flaminia este de peste 85%". "Astfel, pe lângă tabla navală ce va fi furnizată de Mittal Steel Galaţi, costurile cu forţa de muncă (salariaţi proprii şi ai societăţilor colaboratoare), cheltuielile cu utilităţile tehnologice, o importantă pondere a acestei localizări o constituie costurile de neutralizare/valorificare a deşeurilor de către grupul de firme româneşti certificate de instituţiile publice autorizate şi competente în acest sens", mai anunţă cei de la DMHI, prin intermediul unui comunicat de presă menit să facă lobby întregii afaceri. Mai departe, ne anunţă cei de la DMHI, întrucât, "conform unui Buletin de analiză există suspiciunea că unul dintre deşeuri se poate autoaprinde", a fost solicitată, de la Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă (INCD) INSEMEX Petroşani (institut din subordinea Ministerului Economiei Comerţului şi Mediului de Afaceri), o expertiză tehnică; de asemenea, a fost cerută şi efectuarea unei evaluări a riscului de inflamabilitate pentru a stabili măsurile de siguranţă necesare. "Conform cu planificarea din ziua precedentă, 6 specialişti ai INCD INSEMEX Petroşani se află la bordul navei MSC Flaminia, pentru verificări şi prelevări de probe", a transmis Elena Mirela Drăgan, reprezentantul DMHI. Tot reprezentanţii Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A., împreună cu colaboratorii săi specializaţi şi certificaţi de autorităţile române competente, spun că au redactat în detaliu procedurile de lucru privind operaţiunile de neutralizare/valorificare a deşeurilor de la bordul navei. "Aceste proceduri au fost comunicate spre avizare autorităţilor competente, cu prerogative de control şi supraveghere, prin prisma HG 788/2007. Rezultatele probelor prelevate de la bordul navei obţinute în urma procesării laboratorului independent contractat de societatea noastră, alături de interpretarea acestora, au fost transmise către autorităţile cu prerogative de control şi supraveghere. Materialul de protecţie şi izolare a spaţiilor de lucru (geomembrana) a fost aprovizionat şi va fi montat de către specialişti, în vederea protejării mediului şi a evitării poluărilor accidentale, de îndată ce se va acorda permisiunea de intrare a navei la cheu", susţin reprezentanţii DMHI, în cadrul unui comunicat despre care susţin că a fost redactat pentru ca presa să relateze corect situaţia (!). Pe de altă parte, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, susţine că nava Flaminia nu va intra în Portul Constanţa, pentru descărcarea încărcăturii, până când Garda de Mediu, Protecţia Mediului şi Institutul Naţional de Sănătate Publică nu îşi vor asuma acest lucru. Tot reprezentantul Guvernului în teritoriu a mai spus că şlamul de pe MSC Flaminia ar putea fi folosit de Lafarge, pentru co-ardere. Până se va clarifica situaţia încărcăturii, nava Flaminia va rămâne în radă. Dacă, ipotetic vorbind, nava va reuşi după sărbătorile Pascale să se debaraseze de cele 8000 de tone de deşeuri metalice şi 1000 de tone de şlam în Portul Constanţa, ea va ajunge apoi în Şantierul Daewoo Heavy Industries Mangalia, pentru reparaţii.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108