REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Discuţii aprinse pe tema accesului auto în Peninsulă, între agenţii economici şi Primăria Constanţa

Discuţii aprinse pe tema accesului auto în Peninsulă, între agenţii economici şi Primăria Constanţa

Replica API 7 decembrie 2017 | 00:20 376

Sala „Remus Opreanu” a găzduit, astăzi, dezbaterea privind proiectul Primăriei Constanța privind implementarea „Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanța”. Prezenți la dezbatere, mai mulți agenți economici care au afaceri în zona veche a orașului și-au exprimat dezacordul față de intenția administrației locale, subliniind că închiderea traficului auto va duce la închiderea afacerilor lor!

Zona Peninsulară, supusă în ultimii ani unui amplu proces de transformare, face obiectul unui nou proiect al administrației locale. „Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanța” va stabili, potrivit reprezentanților primăriei, modul cum se va face accesul auto în zona respectivă. Propunerea administrației locale, așa cum a fost prezentată și astăzi, în cadrul dezbaterii publice, presupune împărțirea Peninsulei în două părți: una exclusiv pietonală și una pietonală și ocazional carosabilă.

Zone pietonale și zone ocazional carosabile, în Peninsulă

Astfel, în conformitate cu documentele atașate proiectului, vor exista:

- Zone exclusiv pietonale (cu destinație pietonală cu excepția desfășurării unor evenimente sociale, culturale și/sau sportive, a executării de lucrări de construire, amenajare și modernizare, în situații de intervenție pentru situații de urgență sau situații speciale): Faleza Cazino Constanța; Bd. Tomis (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Sulmona și segmentul cuprins între Str. Sulmona și Piața Ovidiu); Piața Ovidiu și Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Petru Rareș și Piața Ovidiu).

- Zone ocazional carosabile (cu destinație preponderent pietonală și ocazional carosabilă): Str. 9 Mai; Str. Arhiepiscopiei; Str. C. A. Rosetti; Str. Callatis; Str. Căpitan Vasile Țurcanu; Str. Constantin Brâncoveanu; Str. Crângului; Str. Cristea Georgescu; Str. Dianei; Str. Dimitrie Cantemir; Str. Doinei; Str. Dr. Aristide Karatzali; Str. Dr. Francisc Reiner; Str. Ecaterina Varga (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Callatis); Str. Grigore Tocilescu; Str. Horia; Str. Ion Theodorescu Valahu; Str. Krikor H. Zambaccian; Str. Maior Gheorghe Șonțu; Str. Marcus Aurelius; Str. Mircea cel Bătrân (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu); Str. Nicolae Titulescu; Str. Orient; Str. Ovidiu; Str. Petru Rareș; Str. Poștei; Str. Profesor Doctor Ion Cantacuzino; Str. Remus Opreanu; Str. Revoluției din 22 Decembrie 1989; Str. Sulmona; Str. Traian (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu); Str. Vasile Alecsandri; Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Termele Romane și Str. Petru Rareș); Str. Vântului.

Zonele ocazional carosabile vor fi marcată special, iar accesul se va face în baza unor permise speciale. Din proiect reiese că vor fi eliberate documente de acces separate pentru fiecare categorie în parte: riverani, reprezentanți firme și instituții cu sediul sau punct de lucru în zonă, participanți evenimente, aprovizionare etc.

„Închideți Peninsula, ne închideți afacerile!”

Agenții economici prezenți la dezbaterea publică au susținut că închiderea totală a traficului auto va pune lacătul pe afacerile pe care le au în Zona Peninsulară, mai ales dacă vor fi montate bariere. Până la urmă, o parte dintre ei s-au arătat de acord ca aceste bariere să fie funcționale vara, dar nu și iarna. Nici ideea de a fi acordate permise de acces nu a fost agreată, agenții economici punctând că nu pot fi acordate astfel de permise tuturor clienților restaurantelor din zonă. „Ar trebui lăsat liber accesul până la parcarea de lângă Direcția de Agricultură și până în spatele restaurantelor, unde de asemenea sunt parcări”, a punctat unul dintre agenții economici.

Pe de altă parte, viceprimarul Dumitru Babu a subliniat că intenția administrației locale nu este de a face rău afaceriștilor din zonă, ci de a face ordine în haos. „Nu poți să stai la terasă și să îți lași copilul să se joace, pentru că îl calcă mașina!”, a atras atenția viceprimarul referitor la situația din Peninsulă.

De altfel, reprezentanții Primăriei Constanța au dat drept exemplu alte orașe din țară, dar și de peste hotare, care au închis zonele vechi accesului auto, susținând că acestea trebuie să fie o sursă de inspirație. Mai mult, așa cum a afirmat Ani Merlă, directorul Direcției Programe și Dezvoltare, intenția este de a realiza în Peninsulă un traseu electric, cu scări rulante.

La final, după lungi și aprige discuții, viceprimarul Dumitru Babu a transmis agenților economici și vină cu propriile propuneri pentru reglementarea situației, propuneri ce ar urma să fie analizate.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Daca ,avea Fagadau sau Mazare,afaceri in zona ,nu se mai inchidea zona se moderniza peste noapte..Da-ti terenul ,localul ,hotelul lui Babu sau Fagadau sa vedeti cum infloreste Zona...Rusine ,ne luptam ptr. PUTERE si AVERE,suntem CIRCARI..N-am invatat NIMIC din capitalism...TOT comunisti...
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108