Lectorul univ. dr. de la Universitatea "Ovidius", Răzvan Pantelimon, a fost prezent astăzi la sediul ALDE
Lectorul univ. dr. de la Universitatea "Ovidius", Răzvan Pantelimon, a fost prezent astăzi la sediul ALDE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestSâmbătă, 23 februarie 2019, de la ora 11:00, s-a desfășurat la sediul ALDE Constanța seminarul „Campania electorală între mit și realitate” susținut de Răzvan Pantelimon, lector univ. dr. la Facultatea de Istorie și Științe Politice, Universitatea „Ovidius”, Constanța.
Seminarul „Campania electorală între mit și realitate” și-a propus abordarea generalizată a tehnologiilor electorale utilizate în spaţiul romanesc din perspectiva experienţei universale în domeniu.
Conform profesorului Alfred Bulai, campania electorală reprezintă o perioadă stabilită oficial înaintea unui scrutin, depăşită de regulă doar în punctul iniţial, nu şi în cel final, în care actorii politici îşi intensifică acţiunile de propagandă într-un context social şi mediatic favorabil.
În România, conform legii electorale 35/2008, o campanie electorală este acea perioadă în care competitorii electorali desfăşoară activităţi de propagandă cu scopul de a-i determina pe alegători să îşi exprime voturile în favoarea lor.
Propaganda politică presupune un demers prin care un actor politic încearcă să influențeze atitudinal și comportamental un anumit public țintă prin intermediul unor acțiuni politice și prin comunicare. Aceasta mai poate fi definită ca înglobând totalitatea tehnicilor ce stau la dispoziția puterii politice pentru realizarea unei imagini care nu are legătură cu realitatea. Cel mai eficient moment pentru a folosi propaganda fără ca aceasta să devină condamnabilă este așadar, campania electorală.
Temele de discuție propuse de lector univ.dr. Răzvan Pantelimon spre o dezbatere interactivă sunt, formarea echipei electorale, responsabilitățile funcţionale ale membrilor Staff-ului și direcțiile principale de activitate, strategia campaniei electorale, regulile elaborării planului şi graficul campaniei electorale şi fundraisingul sau acumularea de fonduri.
Pe măsură ce campaniile electorale se profesionalizează, marketingul politic a devenit o temă importantă în cadrul specialiștilor, dar, din ce în ce mai mult și a publicului.
Există numeroase studii cu privire la diferitele strategii de marketing politic ce pot fi utilizate într-o campanie politică sau electorală. Totuși, acestea reprezintă mai mult decât simple teorii și definiții și fiecare campanie electorală are un anumit specific, dincolo de clasica diferențiere dată de scopul alegerilor. Diversitatea este dată de contextele politice diferite, dar mai ales de caracteristicile locale.
Evenimentul „Campania electorală între mit și realitate” face parte din seria seminariilor politice care debutează în cadrul campaniei „Școala politică de la Marea Neagra” inițiată de ALDE Constanța, seminarii care se vor desfașura pe întreg parcursul anului 2019.
C.M.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News