OPINIA PERTINENTĂ a unei absolvente care susține BACALAUREATUL: „Școala ne-a vrut adevărați critici literari, dar nu știm să scriem corect!”
OPINIA PERTINENTĂ a unei absolvente care susține BACALAUREATUL: „Școala ne-a vrut adevărați critici literari, dar nu știm să scriem corect!”
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestO descriere a societății românești și a sistemului educativ, prin prisma unui învățăcel demn de laude
Absolvenții claselor a XII-a susțin, săptămâna aceasta, probele scrise al Bacalaureatului 2018. Luni, 25 iunie a.c., au început ziua cu proba scrisă la limba și literatura română. Unii cu emoție, alții cu indiferență. Dar, oare, cât de relevant este acest „examen al maturității”? Cât de mult îi pregătește școala pe tineri pentru viață?
Geanina-Maria Bostan, sursă foto Asociația Elevilor Constanța, Facebook
Geanina-Maria Bostan este una dintre absolventele frumoase și deștepte ale școlii constănțene, implicată activ pe parcursul anilor de liceu, în soluționarea problemelor elevilor din județul nostru, din postura de vicepreședinte al Asociației Elevilor Constanța. Luni, alături de colegii ei, a susținut proba la limba și literatura română. Dar, așa cum consideră tânăra absolventă a Liceului Teoretic „George Călinescu” Constanța, sunt necesare schimbări în sistemul educativ din țara noastră. În primul rând, tinerii trebuie încurajați să-și exprime părerea mai des. Cât despre „examenul maturității”, tânăra constănțeancă opinează că este „doar un mod prin care să ne stresăm”.
„Nu au trecut decât mai bine de 200 ani de când Napoleon a fondat bacalaureatul.
În ciuda faptului că cele mai multe țări europene adoptă un stil modern de educație, noi încă ne temem să spunem ceea ce gândim. Am avut ocazia de a participa la un proiect, în Franța, cu elevi din mai multe țări. Nu mi-a venit a crede când am vazut că ei aveau tot felul de puncte de vedere în dialogurile cu profesorii, iar mie îmi era teamă să deschid gura. De ce? Pentru că, în societatea românească, am fost ținuți "în lesă". Dezbaterile încă nu s-au înființat aici, din păcate. Și mă gândesc, cu groază, la faptul că vor mai trece câteva generații până când vom fi în pas cu lumea.
Raportat la așa-zisul examen al maturității, cred că este doar un mod prin care să ne stresăm. Ce am învățat la limba română în cadrul liceului? Câteva comentarii copiate de pe net ori din culegeri, pe care, de multe ori, nici nu le-am înțeles. Am obținut note mari pentru faptul că am reținut ușor despre ce este vorba în marile opere studiate. Nu spun că scriitorii români nu trebuie consacrați, dar analiza atâtor lucrări nu m-a ajutat cu mare lucru, poate doar cu îmbogățirea vocabularului.
Am mai auzit în ultimul semestru faptul că suntem inculți, pentru că suntem toată ziua cu telefonul în mână, în cafenele, avem permis de conducere și mașini din banii părinților. Care este motivul adevărat pentru care suntem inculți? Există prea multe păreri învechite referitoare la "tinerii din ziua de azi", pentru simplul fapt că unora le este greu a accepta schimbarea.
Pe lângă toate acestea, școala ne-a vrut adevărați critici literari, dar nu știm să scriem corect. Si, aici, intervin cu o dilemă: oare este important să promovăm atât de mult literatura (zecile de ore în care căutăm înțelesuri ascunse pe care nici măcar poeții nu cred că le-au gândit) ori trebuie să învățăm o întreagă masă de oameni a vorbi și a scrie?
Înainte să se vorbească despre tinerii de astăzi- "ăștia ne vor conduce țara?"- haideți să-i privim pe unii dintre domnii politicieni, cu care nu mă pot mândri, căci nivelul lor de gramatică este sub cel al nepoatei mele.
Așadar, când vom fi la același nivel cu statele europene?!”, a punctat constănțeanca Geanina Maria Bostan pe pagina personală de Facebook.
Menționăm că, în anul școlar 2017 – 2018, Geanina Maria Bostan, alături de colegul ei Alexandru Schroder, elevi la profilul biling franceză, au reprezentat Liceul Teoretic „George Călinescu” Constanța în Franța, la reuniunea proiectului internațional "Mon lycée, ton lycée, notre lycée".
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News