REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

PNL nu acceptă creşterea cotelor de acţiuni ale Primăriei Constanţa la Port. Mănescu: "Vom ataca la Curte"

PNL nu acceptă creşterea cotelor de acţiuni ale Primăriei Constanţa la Port. Mănescu: "Vom ataca la Curte"

Replica API 5 mai 2014 | 00:00 197

Aflaţi în campanie electorală, liberalii se mobilizează la Constanţa. În cadrul unei conferinţe, organizată sâmbătă la sediul partidului, Ramona Mănescu a considerat că actualele locuri de muncă din Port vor fi în pericol, iar administraţia locală, absentă până în prezent de la contribuţia la cheltuieli şi investiţii în Port, nu ar putea gestiona noua situaţie. "Am primit şi eu scrisoarea domnului Mazăre, prin care am fost înştiinţată că, dacă consiliul local va primi Portul Constanţa, ce bine va fi pentru constănţeni. În Portul Constanţa sunt 30.000 de locuri de muncă, asigurate nu de ministerul Transporturilor, nu de administraţia locală, ci de companiile care operează acolo. Sigur că numărul acestor locuri de muncă ar putea creşte, cum ar fi firesc. În momentul acesta, consiliul local are 20% din acţiuni. Din nefericire, din 2008, consiliul local nu a participat la cheltuielile Portului Constanţa, aşa cum ar fi fost firesc. În contract, scrie foarte clar, acţionarul participă la cheltuieli şi profit. Dacă se măreşte cota de participare a consiliului local, se listează şi pe bursă, deci mediul privat va avea acces la un pachet considerabil de acţiuni, asta înseamnă că ministerul Transporturilor va rămâne cu 33% din acţiuni. În momentul acesta, în Port, sunt proiecte în derulare, în valoare de 250 de milioane de euro. Nevoia de dezvoltare este mult mai mare, dar sunt 250 de milioane acum. În tot acest timp, investiţiile în Portul Constanţa au fost susţinute, în principal, cu bani de la buget, de la ministerul Transporturilor. Dacă schimbăm cota de participare şi ministerul nu mai are 60% sigur că nu va mai contribui cu bani de la buget pentru dezvoltarea Portului Constanţa. În schimb, va participa consiliul local. Ori participă la cheltuieli, ceea ce înseamnă că măreşte taxele şi impozitele constănţenilor, pentru a-şi îndeplini obligaţiile de acţionar, ori pune Portul pe butuci şi, cu ocazia aceasta, cei 30.000 de angajaţi riscă să îşi piardă locurile de muncă. Este o perspectivă tristă. Oricare dintre aceste situaţii nu este fericită pentru constănţeni. Este exact opusul la ceea ce domnul Mazăre susţine în acea scrisoare frumoasă adresată constănţenilor. Nici gând să scadă preţul la gigacalorie sau să mai primească pachete în plus", a declarat Ramona Mănescu.

De aceeaşi părere este şi liderul pe judeţ al PNL Constanţa, Gheorghe Dragomir, care a adăugat modelul portului Brăila, falimentat de administraţia locală şi preluat din nou de ministerul Transporturilor: "Avem exemplul trist al Brăilei, unde portul a fost preluat de consiliul local, după ce a fost falimentat, a fost întors la ministerul Transporturilor, pentru a fi revigorat. Este un lucru simplu: o administraţie, aşa cum este APMC, nu s-a constituit pentru a face profit, este suportul pentru toate companiile care îşi dezvoltă afacerile în zona portuară. Noi nu suntem împotriva la a aduce bani pentru municipiul Constanţa, pentru constănţeni şi pentru un trai mai bun, dar trebuie să spunem lucrurilor pe nume. Această procedură nu aduce bani în plus, ba din contră, ar fi catastrofal să punem în pericol locurile de muncă ale acestor oameni. Nimeni nu împiedică la ora actuală administraţia să aibă o activitate mai bună şi să aducă mai mulţi bani pentru municipiul Constanţa. Acţiunile suplimentare vor obstrucţiona activitatea APMC şi, cu atât mai mult, investiţiile care trebuie derulate acolo", a declarat Dragomir.

În cadrul unei vizite recente efectuată în Constanţa, premierul Victor Ponta a declarat că va tranşa problema distribuirii pachetelor cu acţiuni printr-o hotărâre de Guvern. Opoziţia abia aşteaptă o asemenea mutare, pentru a o contesta, întrucât o consideră o ofensivă împotriva legii. "Ar trebui să fie o lege în Parlament, care să stabilească acest lucru. Se poate şi prin hotărâre de Guvern, dar va fi contestată la Curtea Constituţională, orice parlamentar o poate face, probabil şi PNL, pentru că încalcă legea. Acţiunile au fost dezbătute tot printr-o lege, în Parlamentul României. Nu sunt de acord cu o hotărâre de Guvern, care ar încălca flagrant legea. Este un obiectiv strategic şi face parte din proiecte din interes strategic, la care România s-a angajat, iar acest lucru trebuie discutat în CSAT. Nu putem să luăm o decizie de acest fel, pentru că o să ne trezim mai apoi cu partenerii noştri, inclusiv SUA, că ne vor întreba cum rămâne cu angajamentele şi promisiunile pe care noi ni le-am asumat", a declarat Mănescu.

Nici preşedintele pe municipiu al PNL Constanţa, Victor Manea, nu se arată prea entuziasmat de doleanţele foştilor colegi de guvernare. Prezent la conferinţa de sâmbătă, Manea a declarat că exemplul ruinei, numită şi Cazinoul din Constanţa, este un motiv suficient pentru a fi tras un semnal de alarmă: "Portul Constanţa nu e doar în Constanţa, e şi în Agigea şi în Năvodari. De ce să ia Constanţa tot? Mai mult, Portul nu este al Constanţei, ci este al României. El a fost construit cu contribuţia României şi cu forţă de muncă şi cu bani. Ultima investiţie acolo este de 100 de milioane de euro, ajunsă acum la 250 de milioane, un contract semnat de Valentin Preda, secretar de stat atunci la ministerul Transporturilor, prin 2012 sau 2013. Investiţia, deci, de 100 de milioane de euro. Bugetul Constanţei, de 120 de milioane de euro. Avem Cazinoul, în Constanţa. Păi, nu plătim 10 milioane de euro să facem Cazinoul? Şi care este construit pe banii constănţenilor, în Constanţa şi vrem să-l privatizăm, ca să scape Primăria de el, dar vrem Portul, unde sunt necesare investiţii de sute de milioane de euro. Păi, eu nu mai înţeleg. Când eşti acţionar undeva, bagi bani dacă vrei să ai profit, cum face ministerul Transporturilor sau ai investiţii private, cum este cea cu containerele, au venit şi au făcut ei unul. Portul trebuie să intre într-un concept de dezvoltare naţională a infrastructurii, nu putem să avem Portul separat şi CFR sau aviaţia separate. Trebuie să intre într-un concept unitar, european chiar, dacă vrem să facem parte din comunitatea europeană", a concluzionat Manea.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108