11.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
11.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711

Radu Popescu, olimpic la matematică, chimie, fizică şi biologie

Replica API 29 noiembrie 2011 | 00:00 376

Micul geniu de la Mircea

Micul geniu, Mihai Radu Popescu este elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân şi are rezultate deosebite la învăţătură. Încă din clasa a V-a elevul a dat dovadă de un interes aparte pentru ştiinţele exacte. Astfel, în clasa a V-a a a participat la prima olimpiadă la matematică şi a luat premiul I la faza judeţeană. În clasa a VI-a rezultatele au fost aceleaşi numai că de această dată a participat şi la olimpiada de fizică. În clasa a VII-a, Radu a fost recompensat cu premiul I atât la olimpiada de fizică cât şi la matematică. Pentru că era un obişnuit al olimpiadelor, Radu a participat şi la olimpiada de Ştiinţe pentru Juniori care includea toate cele trei materii: fizică, chimie şi biologie. Au participat toate clasele la comun, iar singura restricţie a fost limita de vârstă, de 16 ani, susţine Radu. Nici de această dată nu a aplecat cu mâna goală acasă şi a obţinut menţiune, motiv pentru care a reuşit să se califice la lotul de ştiinţe pentru olimpiadele internaţionale. Premiile au continuat şi în clasa a VIII-a, când a reuşit să obţină încă o dată premiul întâi la Olimpiada Naţională de Ştiinţe pentru Juniori. Reuşitele au continuat, iar în cele din urmă, elevul a obţinut medalia de aur la Olimpiada Internaţională. Cum era de aşteptat, premiile la olimpiade au continuat şi în liceu. Astfel, în clasa a IX-a, la olimpiada de matematică a obţinut menţiune în timp ce la olimpiada de fizică a obţinut locul I. Medalie de argint a luat şi în clasa a X-a la Olimpiada Europeană de Ştiinţe pentru Juniori : "În clasa a X-a m-am calificat la Olimpiada Europeană de Ştiinţe pentru Juniori care a fost pe echipe, în sensul că un elev la fizică, unul la chimie şi un altul la biologie", a explicat Radu. Tot el a mai spus că în luna decembrie, în cadrul evenimentului organizat de Guvernul României, atât el cât şi alţi elevi care au obţinut medalii la olimpiade internaţionale, dar şi profesorii pregătitori, vor fi premiaţi pentru perdormanţe. "Tot din partea minsiterului, elevii care au performanţe internaţionale primesc o bursă timp de 12 luni în valoare de 500 de RON pe lună", ne-a declarat Radu. Banii de bursă îi cheltuie însă integral pe materiale didactice sau aplicaţiile la universităţi: "Banii se duc pe aplicaţiile la universităţi, materiale de învăţat, care sunt foarte costisitoare. Bursa o folosesc toată pentru şcoală", ne spune Radu. Faptul că este unul dintre elevii cei mai buni ai Colegiului Mircea cel Bătrân îl atestă şi profesorii acestuia: "Este un elev inteligent, talentat şi ambiţios. Asimilează orice cu foarte mare uşurinţă şi este şi un foarte bun experimentator în abilităţi practice", spune profesoara de fizică, Sanda Oprea. În afară de studiu, în timpul liber Radu spune că îi place să descopere lucruri noi şi să citească mult. Pe viitor ar dori să se axeze pe o carieră în cercetare sau inginerie: "Aplic şi aici şi în străinătate, dar procesul de aplicare în străinătate este mult mai complex", a menţionat tânărul.

Camer NEGIP