REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.8° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.8° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Şefii de la Compania de Drumuri au distrus Podul Agigea cu asfaltări repetate

Şefii de la Compania de Drumuri au distrus Podul Agigea cu asfaltări repetate

Replica API 1 noiembrie 2012 | 00:00 189

De deştepţi ce-au fost,

De deştepţi ce-au fost,

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a închis miercuri, 31 octombrie a.c., traficul rutier pe podul Agigea, în intervalul 8:30 - 16:00. Probabil că acest lucru tinde să devină o rutină, care din păcate influenţează într-un mod negativ vieţile celor care-şi leagă activităţile zilnice de utilizarea podului. Vă reamintim că în data de 23 octombrie a.c. a început executarea lucrărilor de punere în siguranţă a podului. Pentru a înţelege cât mai bine în ce constau aceste lucrări de punere în siguranţă şi ce anume a dus la degradarea construcţiei, am solicitat un punct de vedere din partea directorului Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, Marin Dima, care a declarat pentru "Replica": "Podul susţine în acest moment o greutate de 75% din întreaga sa capacitate. Lucrările de asfaltare ce s-au desfaşurat de-a lungul anilor pe podul Agigea nu au afectat sub nici o formă cablurile sau tuburile care protejează cablurile de susţinere. Lucrările la pod au început în urma unei expertize, iar proiectul continuă cu înlocuirea pieselor". În anul 2008, podul a fost verifcat, pentru a fi inclus in programul de reabilitare finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). În acel moment, experţii au declarat că ar trebui reparate doar grinzile care susţin partea pe care se circulă a podului. Cu trecerea timpului au avut de suferit şi alte structuri ale podului. Ceea ce a uitat să precizeze directorul DRDP este că între anul 2008 şi până în prezent au avut loc asfaltări repetate ale podului Agigea, care au dus inevitabil spre creşterea greutăţii podului. Odată cu creşterea greutăţii, cablurile de susţinere au început să cedeze, începând cu luna septembrie, iar tuburile care protejează aceste cabluri ar fi trebuit să rămână etanşe, ceea ce nu s-a întâmplat. Ca o consecinţă firească, experţii au stabilit că trebuie înlocuite urgent. Cum însă conducerea CNADNR de la un moment dat a considerat că mai important este ca podul să aibă luminiţe colorate, pentru a fi luminat frumos noaptea, în ziua de azi am ajuns să aşteptăm la cozi interminabile pentru a parcurge drumul. Grav este însă şi faptul că, spre disperarea şoferilor, CNADNR nu anunţă în timp util zilele când întrerupe circulaţia pentru a se lucra. În cursul zilei de ieri, compania nu ştia să precizeze când sau dacă se mai restricţionează traficul pe parcursul lunii noiembrie! Evident, fiindcă totul ţine de condiţiile meteo, au motivat reprezentanţi ai companiei.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108