REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Statul român a băgat MSC Flaminia în Portul Constanţa

Statul român a băgat MSC Flaminia în Portul Constanţa

Replica API 18 mai 2013 | 00:00 348

Deşeuri debarasate la UMEX şi decontaminate de "băieţii super-şmecheri"

Deşeuri debarasate la UMEX şi decontaminate de "băieţii super-şmecheri"

Ca la noi, la nimeni! După zile întregi de aşteptări, statul român a dat verdictul mult aşteptat de "băieţii deştepţi". Nava MSC Flaminia, considerată până acum drept o "bombă toxică plutitoare", nu reprezintă pericol pentru populaţie, a ţinut să accentueze reprezentantul Guvernului Ponta în teritoriu, Eugen Bola. Nava Flaminia, distrusă parţial într-un incendiu, la bordul căreia au decedat anul trecut trei marinari, a acostat deja în Portul Constanţa. Manevrele pentru aducerea în port a portcontainerului au început vineri după-amiază. Nava a fost asistată de 4 remorchere. Autorităţile statului român au deliberat pe baza rezultatelor Laboratorului Rompetrol Quality, experţi ai Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare, precum şi un laborator din Ungaria, instituţii care au pregăti temeinic puncte de vedere cât mai "liniştitoare pentru populaţie", astfel încât "băieţi super-şmecheri" să se înfrupte din cei 30 de milioane de dolari, puşi la bătaie pentru rezolvarea problemei numită Flaminia. Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă a stabilit şi el că la bordul MSC Flaminia nu există risc de explozie, în condiţii normale de temperatură şi de exploatare.

"Sunt îndeplinite toate formalităţile cerute de legea din România atât din punct de vedere al navigaţiei, cât şi din punct de vedere al mediului. Nava este ditamai monstrul. Are peste 300 de metri lungime. Flaminia a acostat în Portul Constanţa ca orice altă navă, pentru că are o problemă. Nava trebuie să descarce o anume încărcătură, după care îşi va continua drumul, pentru reparaţii, la Mangalia. Există toate avizele necesare, sunt îndeplinite toate condiţiile impuse de lege", a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, prefectul Eugen Bola. Conform acestuia, nava va staţiona în Port, urmând ca săptămâna viitoare, miercuri cel mai probabil, să fie demarată procedura de descărcare a celor 8.000 de tone de deşeuri metalice şi 1.000 de tone de şlam în dana 38, la UMEX SA. Decontaminarea navei Flaminia va fi dusă la bun sfârşit de o asociere de trei firme specializate în domeniu: Uni-Recycling din Bucureşti, fiind deţinută integral de Cornel Varvara; Setcar SA din Brăila, care ar fi controlată de afaceristul Gheorghe Iulian Franga, Adrian Mavrochefalos, fost şef al FPS Brăila, lider PNŢCD Brăila şi director zonal Lukoil, dar şi Vily Ursan, ex-administrator al PECO Brăila şi fost director zonal Lukoil, cât şi Glar Construct din Ploieşti, firmă despre care există suficiente indicii că face parte din portofoliul de interese al unui parlamentar PSD care deţine o televiziune. Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, a exclus vineri posibilitatea ca la Ploieşti să ajungă vreun fel de încărcătură de pe nava Flaminia. "Nu vom permite aşa ceva!", a fost reacţia preşedintelui CJ Prahova. De altfel, consilierii locali din Costineşti au votat în unanimitate interzicerea introducerii pe teritoriul comunei a oricăror substanţe cu potenţial toxic major de natura celor existente pe navă. Cu toate acestea, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, susţine că operaţiunile de descărcare a deşeurilor intră în linie dreaptă. "Săptămâna viitoare preconizăm că va fi descărcată încărcătura. Sunt operaţiuni premergătoare. Trebuie întinsă geomembrana, nava va acosa. O să fie o altă geomembrană pentru ca nici un strop de reziduri să nu cadă în apă. Punem geomembrana deoarece atunci când luăm un container de pe navă şi îl aducem în cuva pe care o avem pentru spălarea containerelor să nu cadă ceva din acel container. Containerele nu mai sunt încărcate, sunt sparte, contorsionate", a explicat prefectul. Reamintim că, în momentul izbucnirii incendiului pe nava Flaminia, ea transporta 2.875 de containere cu mărfuri generale, iar dintre acestea 149 erau încărcate cu substanţe chimice. Operaţiunea de curăţare a containerelor respective ar putea dura aproximativ 20 de zile, după care nava Flaminia va merge în Şantierul Naval Deawoo Mangalia pentru reparaţii. Primul transport de tablă navală de 3.000 tone de la Mittal Steel Galaţi, destinat reparaţiei MSC Flaminia, a sosit deja în Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108