REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Toaletele gălăţenilor, închiriate de la o firmă din Constanţa

Toaletele gălăţenilor, închiriate de la o firmă din Constanţa

Replica API 17 martie 2012 | 00:00 179

Miros greu în cifre: 75.000 de euro pe an

Miros greu în cifre: 75.000 de euro pe an

Mulţi s-ar putea cruci auzind că Primăria Galaţiului dă aproape 1000 de euro pe an pentru o toaletă ecologică. Şi sunt 75 în tot oraşul, conform listei furnizate de Serviciul Tehnic, conform viata-libera.ro. Asta în condiţiile în care achiziţionarea unei astfel de toalete costă 500 de euro, chiar şi mai puţin cu discount pentru cantităţi mari. La licitaţia în sistem electronic organizată de Primărie, în aprilie 2011, s-a estimat că pentru închirierea şi întreţinerea a 75 de toalete ecologice ar fi necesari 258.852 de lei. Au licitat trei firme şi s-a atribuit contractul, pe principiul preţul cel mai scăzut, către Envirotech SRL din Constanţa. Preţul final de atribuire a fost de 163.000 de lei fără TVA, pentru 2011, adică pentru opt luni din douăsprezece. Acum, Primăria susţine că suma totală ajunge la 320.976 de lei. Ca să ruleze 50 km pe zi, combustibil plus întreţinere, alţi 49.500 de lei. Salarii pentru cinci oameni (patru pe teren, şapte zile din şapte, şi o persoană administrativă la punctul de lucru) 120.000 lei. Amortizarea a 75 de toalete a 500 de euro bucata pe cinci ani, 32.625 de lei, hârtie igienică şi pastile, alţi 40.000 de lei, taxă deversare vidanjă - 4.800 de lei pe an (conform Apă Canal). Ar mai fi închirierea unui spaţiu, taxa pentru parcarea utilajului, telefoane şi echipamente de protecţie şi curăţarea acestuia, autorizaţii, birocraţie, etc., cam 30.000 de lei pe an, după socoteli decente. Şi cam cu 50.000 peste cât plăteşte Primăria, dar asta fără a pune vreun profit în calcul, fiindcă nimeni nu vrea să facă afaceri de amorul artei, nu? Cum Serviciul Tehnic precizează că prestatorul are ca "activitate zilnică vidanjarea, înlocuirea substanţei active, spălarea interiorului cu jet de apă sub presiune, ştergerea interiorului cabinei şi completarea cu hârtie igienică şi odorizarea", avem toate motivele să credem că acestea nu se fac zilnic, cel puţin nu peste tot. Şi credem că cea mai bună confirmare în acest sens ar putea veni din partea utilizatorilor. Pe de altă parte, dacă aceste servicii s-ar face numai la jumătate din frecvenţa contractată, nu doar că e loc de profit de peste 10 la sută din sumă, ci de mult mai mult de-atât... Poate de aceea, în noile contracte, atât Timişoara, dar şi alte oraşe, au stipulat şi echiparea obligatorie cu GPS a vidanjelor de întreţinere. Interesându-ne la Envirotech, am aflat că o toaletă ecologică exact de acelaşi tip şi cu aceleaşi servicii ne-ar costa 20 de euro pe zi, fără TVA. Pentru Primărie, din calcule, ies doar 2,20 euro fără TVA. O fi firma constănţeană chiar atât de ruptă de realitate încât pe piaţa liberă să-şi ofere serviciile de aproape 10 ori mai scump? Potrivit datelor oficiale furnizate de Registrul Comerţului, unic asociat şi administrator al Envirotech este în prezent doar partenerul de afaceri al lui Radu Merlă - Dănuţ Florescu, conform viata-libera.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108