REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Turiştii au depus sute de reclamaţii. Staţiunea Costineşti, „campioană” la stricat vacanţe

Turiştii au depus sute de reclamaţii. Staţiunea Costineşti, „campioană” la stricat vacanţe

Replica API 16 septembrie 2016 | 00:20 220

S-a încheiat Comandamentul Litoral 2016

S-a încheiat Comandamentul Litoral 2016

Sezonul estival 2016 s-a încheiat, odată cu el şi acţiunile de control organizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. Pe perioada de 3 luni, au fost înregistrate 364 de sesizări, fruntaşi fiind turiştii din staţiunea Neptun, cu un număr de 151. Totuşi, se pare că de la an la an, agenţii economici „îşi învaţă” lecţia întrucât numărul nemulţumirilor sesizate de oameni scade!

În cadrul unei conferinţe de presă organizată joi, 15 septembrie a.c., conducerea ANPC a prezentat o statistică ce cuprinde controalele şi efectele acestora desfăşurate pe în perioada 15 iunie a.c.- 15 septembrie a.c. „ANPC este o instituţie aproape de consumator şi cred că acest comandament a arătat acest lucru. Scoupl acestuia a fost pentru a micşora distanţa dintre instituţie şi consumatori, dar şi pentru a acţiona rapid atunci când este vorba de reclamaţii, de rezolvarea cazuisticii.

Prin acest comandament, am vrut să ne asigurăm că drepturile consumatorului sunt respectate. Au fost aduşi comisari din toată ţara pentru reuşita acestui comandament”, a precizat Marcel Pandelică, preşedintele ANPC. În ceea ce priveşte numărul sesizărilor depuse de turiştii care s-au confruntat cu probleme pe litoral, acesta a fost de 364 dintre care 20% nu au fost întemeiate. „100 de reclamaţii au fost depuse în lunile iunie şi iulie, iar restul în luna august întrucât a crescut şi numărul de turişti, nu mai făceau faţă cu comenzile, lumea era mai nervoasă.

Dintre acestea, 20% nu au fost întemeiate”, a precizat Cornel Radu, comisar şef adjunct al OPC Constanţa. Care au fost principalele abateri? „În general sunt abateri de informare a consumatorilor, condiţiile de depozitare ale produselor alimentare, modul în care sunt prestate serviciile, relaţiile dintre operatorii economici şi consumatori. Evident că sunt multe reclamaţii care au fost soluţionate cu celelalte de instituţii care au fost alături de noi, DSP, DSV, acolounde cazuisitica nu a putut fi soluţionată de către colegii noştri”, a adăugat Pandelică.

Printre cele mai multe nereguli depistate, în top s-au aflat staţiunile Costineşti, Eforie Nord şi Eforie Sud, dar şi Vama Veche. „În Costineşti sunt aglomerări de buticuri, de terase, de spaţii comerciale şi acolo bineînţeles că există posibilitatea de nereguli. În anii trecuţi au existat abateri ale agenţilor economici mult mai ciudate. În momentul acesta, nu ştiu dacă am găsit ceva care să ne atragă foarte mult atenţia. Orice abatere a fost sancţionată!”, a adăugat Anghel.

Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108