Un fost ANGAJAT al Oil Terminal cere să fie REANGAJAT după ce a fost PRINS BĂUT
Un fost ANGAJAT al Oil Terminal cere să fie REANGAJAT după ce a fost PRINS BĂUT
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin PinterestUn bărbat angajat în funcția de docher a chemat în judecată firma în cadrul căreia a activat, SC Oil Terminal SRL. Acesta a formulat o contestație la decizia de desfacere a contractului de muncă colectiv pe motive disciplinare. Se pare că, bărbatul a fost concediat în urma rezultatelor aparatului Drager Alcooltest. Acestuia i-a fost descoperită o alcoolemie de 0.29 mg/l.
Este vorba despre un bărbat domiciliat în Constanța, care a solicitat anularea deciziei de concediere ca fiind nelegală și netemeinică, obligarea firmei la plata unei despăgubiri, egale cu salariile indexate, majorate și reactualizare, de care ar fi beneficiat acesta din momentul până la momentul judecării definitive, obligarea la reintegrarea pe postul deținut, respectiv pe postul de docher la instalațiile de încărcare/descărcare și la plata tuturor cheltuielilor de judecată ocazionate.
În motivarea cererii de chemare în judecată, bărbatul a arătat că avea un contract individul de muncă pe durată nedeterminată. La data de 15 octombrie 2019 firma a emis decizia de concediere, pretinzând că angajatul ar fi avut la locul de muncă o alcoolemie de 0.29 mg/l, așa cum reiese din raportul menționat în decizia de încetare a contractului de muncă.
Bărbatul a recunoscut că a fost testa și i s-ar fi constata o alcoolemie de 0,29 mg/I, dar a precizat că această testare nu s-a realizat în conformitate cu regulile obligatorii de testare și nu a folosit băuturi alcoolice la locul de muncă. De asemenea, acesta a precizat că în urma unor evenimente din familie, a consumat la masa de prânz un pahar de țuică, de 2 degete. A intrat la muncă la ora 19.00, astfel că nu avea cum să ateste aparatul la orele 23.00 această alcoolemie.
Firma a formulat întâmpinare ca fiind neîntemeiată
În motivare întâmpinării prin care a solicitat respingerea cererii ca neîntemeiată, a arătat că societatea a fost declarată de interes strategic și datorită faptului că societatea se ocupă cu vehicularea produselor petroliere petrochimice lichide și a altor produse și materii prime, impune aplicarea de norme și reguli stricte, în ceea ce privește conduita, atribuțiile și responsabilitățile salariaților.
Instanța a respins cererea formulată de C.C.
Instanța a decis respingerea cererii formulate de angajat ca fiind neîntemeiată.Sancțiunea desfacerii disciplinare a contractului a fost corect individualizată, în condițiile în care în cazul persoanelor cu răspunderi în domeniul siguranței circulației pe căile ferate și a transportului de substanțe periculoase exigențele legate de diligența și responsabilitatea cu care se efectuează operațiunile de transport ale acestora sunt sporite.
În ceea ce privește cererea de obligare a pârâtei la plata tuturor salariilor restante, începând cu data de 01.10.2019 și până la data încetării activității, respectiv 15.10.2019, instanța reține că pentru această perioadă, reclamantul a fost retribuit corespunzător, fapt care reiese din fluturașul pe luna octombrie 2019 depus de pârâtă.
Având în vedere cele considerate, instanța va respinge ca nefondată acțiunea și pe capătul de cerere subsecvent privind reintegrarea în funcția deținută anterior concedierii. Instanța reține în acest context și că reclamantul nu probează existența în patrimoniul său a unui prejudiciu susceptibil de reparație, motiv pentru care instanța va respinge ca nefondată acțiunea pe capătul de cerere privind acordarea despăgubirilor materiale și a cheltuielilor de judecată.
Despre Oil Terminal SA
Oil Terminal SA Constanta ocupa o poziție strategica în Zona Marii Negre, fiind cel mai mare operator de produse petroliere pe mare, specializat în vehicularea țițeiului, produselor petrochimice lichide și a altor produse și materii prime în vederea import/exportului și tranzitului.
SC Oil Terminal este una dintre cele mai vechi companii românești din industria petrolului. A fost înființată în 1898, parte a celei mai moderne rafinării din Europa la acea vreme, “Steaua Romana”. De- a lungul timpului, societatea a avut diverse denumiri iar în anul 1990, în baza legii 31/1990, prin Hotărârea Guvernului României nr. 1200/12.11.1990 a fost înființată S.C. Oil Terminal S.A. Constanta, societate pe acțiuni cu capital majoritar de stat.
Andreea VREJOIU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News