REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Vom ieși la momentul oportun să dăm un răspuns cu privire la ancheta Consiliului Concurenței

Vom ieși la momentul oportun să dăm un răspuns cu privire la ancheta Consiliului Concurenței

Replica API 24 noiembrie 2017 | 00:00 227

Vicepreședintele Asociației Retailerilor:

Vicepreședintele Asociației Retailerilor:

Florin Căpățână

Marii retaileri vor ieși și vor da un răspuns în cazul scandalului de scumpire a ouălor la momentul pe care îl vor considera oportun, iar până atunci așteaptă finalizarea anchetei Consiliului Concurenței, a declarat Florin Căpățână, vicepreședinte, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România, prezent la conferința "Romanian Food & Agribusiness Conference 2017", organizată de BusinessMark, scrie Agerpres.

"Vom ieși la momentul la care noi vom considera că este oportun să ieșim și să dăm un răspuns cu subiect și predicat la acuzațiile lansate în spațiul public. Până atunci ne-am rezervat dreptul de a vedea ce va spune Consiliul Concurenței și de a se termina ancheta care este, am înțeles, în desfășurare", a spus Florin Căpățână.

De asemenea, acesta a precizat că, până în acest moment, din informațiile pe care le deține, autoritatea de concurență nu a demarat controale la sediile retailerilor, însă acestea pot fi lansate oricând.

"Că ouăle costă 36 de bani habar nu am, dar toți știm că polonezii și-au închis nenumărate ferme din cauza salmonelei, toți știm că am avut o problemă cu substanța aceea și că s-au oprit niște ouă la graniță. Toți știm treaba aceasta. Toți știm că a fost o criză a oului pe piața europeană. Dacă eu aș fi producător de ouă și nu aș fi închis și aș fi fost corect, ce făceam? Nu aș fi încercat să îmi scot și eu banii în perioada acesta? Contează că produc la 36 de bani? Admite piața să îl vând la un leu, la un leu îl vând domnule! Încerc să scot niște bani pentru că așa se trăiește", a afirmat Sorin Minea, președinte Angst și președinte Romalimenta.

Minea a explicat că o perioadă nu au fost ouă în magazine pentru că oferta a fost mult mai mică decât cererea, iar în asemenea condiții prețul produsului crește.

De asemenea, Minea a precizat că untul vândut în România s-a scumpit cu 11%, în condițiile în care în Europa s-a scumpit cu 40%, iar țara noastră produce între 40-45% din necesar, iar restul este importat ca unt vrac pe care îl ambalează și îl vinde pe piața autohtonă.

Reprezentanții Ministerului Agriculturii, ANSVSA, ANPC și ANAF s-au întâlnit la începutul acestei săptămâni pentru a discuta pe tema posibilelor cauze ale scumpirii alimentelor din ultima perioadă. Potrivit președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Bogdan Pandelică, peste o săptămână, instituțiile ar trebui să vină cu un raport pe care să-l prezinte primului-ministru.

El a mai spus că ANPC nu a primit plângeri din partea consumatorilor privind prețurile mari din ultima perioadă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108