REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.8° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.8° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Navă a Gărzii de Coastă plină de rugină, în pericol de scufundare!

Navă a Gărzii de Coastă plină de rugină, în pericol de scufundare!

Replica API 18 august 2018 | 00:00 341

Un nou semnal de alarmă tras de sindicaliștii de la Europol

Un nou semnal de alarmă tras de sindicaliștii de la Europol

O navă aflată în dotarea Gărzii de Coastă este în pericol de scufundare, din cauza unei „găuri de apă”, semnalează sindicaliștii din cadrul Sindicatului Europol Garda de Coastă într-o nouă postare pe pagina de Facebook, din cadrul seriei prin care încearcă să-i atragă atenția ministrului Carmen Dan asupra problemelor din Poliția de Frontieră. Este vorba despre o ambarcațiune folosită ca depozit de combustibil, care se află la cheu, la Grupul de Nave Constanța.

După ce au prezentat cum arată sediile în care își desfășoară activitatea polițiștii, sindicaliștii de la Europol Garda de Coastă continuă seria semnalelor transmise către ministrul Carmen Dan, prin intermediul paginii de Facebook, pentru prezentarea unei nave aflate în dotarea Gărzii de Coastă, aflată în pericol de scufundare. Nava nu a mai fost reparată de peste un deceniu, iar pentru a nu se scufunda s-a recurs la închiderea etanșă a unuia dintre tancuri, unde a fost constatată spărtura.

„Știți, doamna ministru, ce arătăm în aceste fotografii? E un interior corp de navă care aparține MAI. Nava n-a văzut revizie în șantier din anul 2006. Tot cam de atunci, după ultima revizie, are o gaură de apă. Nu se știe cât de mare este, fiind necesar ca unul dintre compartimente să fie închis etanș pentru a se evita ca nava să zacă toată sub apă prin scufundare. De ce a ajuns în această stare? Pentru că nu s-au dat bani pentru reparații la timp și, de la an la an, stadiul de degradare a avansat, astfel încât costurile pentru reparații sunt acum destul de mari.

Dată fiind importanța (aproape) strategică a navei și costul estimat al reparațiilor, am întrebat și noi la MAI (pe surse, pentru că la sesizări scrise nu are nimeni curaj să răspundă când se trezesc cu întrebări pertinente) când se vor da banii necesari pentru reparații. Răspunsul a fost: nu sunt bani, costă mult și probabil nava va fi casată. Așa ceva, doamna ministru? Costul reparațiilor este max 10% din valoarea de "inventar" a navei. Nici atât nu este MAI în stare să asigure pentru misiuni? Acesta este un răspuns al MAI când vine vorba de bani? Doar atât contează? O sumă de bani? Dar misiuni vreți? Alte criterii nu sunt luate în considerare pentru luarea deciziilor la MAI? De exemplu: valoarea totală a navei, pentru ce este folosită nava, cu ce înlocuim "utilitatea" acestei nave, ce se întâmplă cu echipajul navei care rămâne fără "obiectul" muncii dacă nava se casează, există bani pentru înlocuirea navei cu alta care să fie folosită în același scop?

Sunt întrebari la care noi știm răspunsul! Și MAI ar trebui să-l știe dar evită să-l gândească pentru că nu e în stare să găsească soluții când totul se rezumă doar la o sumă de bani”, au arătat sindicaliștii.

Mai mult, aceștia punctează faptul că angajații de la structura căreia îi aparține nava au încercat să o „peticească” singuri, pentru a o menține într-o stare care să permită folosirea ei. Totodată, sindicaliștii atrag atenția că sunt destul de multe nave aflate în structura MAI, la mare și la fluviu, neoperaționale din cauză că lipsesc piesele de schimb și banii pentru revizii.

Nava este folosită drept depozit de combustibil

Referitor la aspectele semnalate cu privire la nava respectivă, comisarul șef Laurențiu Cicu, directorul Gărzii de Coastă, ne-a precizat că este vorba despre o ambarcațiune folosită, în prezent, ca „depozit de combustibil”, care se află la cheu la Grupul de Nave Constanța și folosită pentru a alimenta restul ambarcațiunilor.Iar reprezentanții instituției nu au uitat de soarta ei! Dar pentru că reparațiile necesare nu pot fi realizate în șantierul de la Brăila, unde sunt făcute lucrările de reparații și întreținere anuale, conducerea Gărzii de Coastă a solicitat oferte de prețuri de la șantierele navale. „Așteptăm oferte de prețuri de la șantierele navale, iar în funcție de valoarea acestora, la nivelul ministerului se va decide dacă mai este oportună repararea respectivei ambarcațiuni. Mai ales că se are în vedere deja implementarea unui nou sistem de alimentare cu combustibil”, a afirmat comisarul șef Laurențiu Cicu. Potrivit acestuia, nava respectivă nu navigă, iar pentru a fi evitate problemele, tancul unde au fost semnalate probleme a fost închis etanș până când se va decide dacă se va realiza reparația sau nu.

12 ambarcațiuni reparate în ultimii doi ani, alte patru urmează să fie reabilitate!

Reamintim că, în urmă cu puțin timp, reprezentanții Gărzii de Coastă anunțau că mai multe nave au fost reparate în cadrul șantierul de la Brăila, alte patru sunt programate pentru astfel de lucrări, în planul anual de reparații și, de asemenea, parcul de ambarcațiuni al instituției va fi mărit.

„Reparații au fost realizate și la ambarcațiunile din dotarea Gărzii de Coastă și totodată urmează să fie achiziționate unele noi. „Menționăm că, în ultimii doi ani, pentru 12 ambarcatiuni au fost desfășurate lucrări de reparaţii şi întreţinere, iar în prezent patru ambarcațiuni sunt planificate pentru derularea unor astfel de lucrări.

De asemenea, în prezent, la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră a fost obţinută din Fondul pentru Securitate Internă finanţarea pentru achiziţionarea unei nave maritime de patrulare (tip CPV) şi a trei şalupe maritime de intervenţie, valoare estimată de 18.500.000 euro”, se mai arată în precizarea Gărzii de Coastă.

În ceea ce privește consumabilele, acestea sunt achiziționate în mod constant la nivelul fiecărui ordonator terțiar de credite, fiind asigurate fondurile necesare în acest scop. Astfel, la nivelul Gărzii de Coastă, în anul 2018, au fost cheltuite pe consumabile aproximativ 107.600 lei. De asemenea, în ceea ce privește alimentarea cu combustibil pentru mijloacele de mobilitate navală și terestră în vederea desfăşurării misiunilor de supraveghere, precizăm că la structurile Gărzii de Coastă este asigurat combustibilul necesar până în primul trimestru al anului viitor, conform evaluărilor existente”, au precizat reprezentanții Gărzii de Coastă.

Florentina BOZÎNTAN

Citeşte şi:

JEG ȘI MUCEGAI în sedii ale POLIȚIEI! „Mirosul nu se simte printr-o poză!”

INVESTIȚII MAJORE la Garda de Coastă: reparații la mai multe sedii și achiziții de mașini și ambarcațiuni

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
O flota de kk o
0
0
Exact ca politicienii sunt si navele . Distruse . Asa zic si d banii ia mancat molile ....
4
0
un tigan..pardon rrom, venea saracu..tocmai de la mama dracu..si dintr o data se aude....feeer, cumpar feer ..
3
0
Nu va mai agitati ! Vine fifor cu cele cateva submarine balistice grecesi si rezolva problema. Muie dragnea,muie pesede !
6
3
Urgent! inlocuiti-o cu o nava de la intrarile in Constanta sau cea de la gara.....
15
0
tabla romaneasca ,marinarii romani ,asa ca nu va mai mirati..proasta intretinere
6
6

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108