REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.8° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
11.8° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Taximetriștii din Constanța se pregătesc de protest: „În vară, mulți vom fi nevoiți să ne schimbăm meseria!”

Taximetriștii din Constanța se pregătesc de protest: „În vară, mulți vom fi nevoiți să ne schimbăm meseria!”

Replica API 15 aprilie 2019 | 01:52 562

Taximetriștii din întreaga țară se pregătesc de un nou protest amplu, care va avea loc, miercuri, 17 aprilie a.c., la București. Vineri, 12 aprilie a.c., taximetriști membri ai Camerei Taximetriștilor Constanța s-au întrunit într-o ședință pentru a discuta pe marginea modificărilor legislației, în sensul introducerii transportului alternativ, cât și cu privire la deplasarea la mitingul din Capitală.

Inițiativa legislativă privind desfășurarea de transport alternativ cu un vehicul cu șofer (cunoscută, pe scurt, ca legea VTS), a trecut de Senat și urmează să fie supusă votului și în Camera Deputaților. Actul legislativ îi nemulțumește însă pe taximetriștii din întreaga țară, căci, spun ei, „va duce la distrugerea taximetriei”. Aceasta a fost și principala temă de discuții adoptată în ședința de vineri, 12 aprilie a.c., de membrii Camerei Taximetriștilor Constanța.

„Prin apariția legii VTS, vom împărți numărul de clienți la un număr cel puțin dublu față de câți suntem acum. Legea taximetriei limitează numărul taximetrelor, VTS nu, oricine poate face taxi fără nicio investiție. Legea taximetriei interzice practicarea taximetriei în altă localitate decât cea unde te-ai autorizat, VTS nu. În vară, când se mișcă treaba și la noi, vor putea veni mașini din toată țara să facă transport. Pentru ei, vacanță și modalitate de a scoate bani, pentru noi, clienți mai puțini, încasări mai mici, nervi mai mulți. Și toate acestea cu ajutorul celor care ajută aplicațiile fără dispecerat să se dezvolte în orașul nostru. Se va simți la vară, când vom împărți clienții cu mașini venite din țară. Dacă nu ne implicăm în stoparea apariției acestei legi, al transportului alternativ, VTS, în vară mulți vom fi nevoiți să ne schimbăm meseria”, este mesajul transmis de reprezentanții Camerei Taximetriștilor Constanța.

Scrisoare deschisă pentru oprirea legii VTS

De asemenea, la nivel național, transportatorii au trimis o scrisoare deschisă autorităților, prin care le solicită stoparea apariției acestei legi.

„Scrisoare deschisă a Transportatorilor adresată lui Liviu Dragnea și prim-ministrului Dăncilă

Recenta inițiativă legislativă privind activitățile de transport alternativ cu un vehicul cu șofer ”VTS” (înregistrată la Camera Deputatilor sub PLx.145/2019) este menită, în fapt, să legitimeze un furt de 4 ani. De la începutul anului 2015, când au intrat pe piața românească administratorii Uber și ai altor aplicații digitale similare, au obținut venituri ilicite din activități neautorizate de transport persoane, pretinzând că transportul din punctul A în punctul B, cu ajutorul unei aplicații cu tarife dinamice, nu se regăsește în această categorie.

În eventualitatea adoptării propunerii legislative, România ar deveni singura țară din lume în care același domeniu (transportul de persoane) ar fi reglementat prin două legi: Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, care se aplică, fiind în vigoare, și încă o lege pentru a așa-zisele activități de transport alternativ.

Nu contestăm dreptul legiuitorului de a optimiza calitatea serviciilor în beneficiul cetățeanului, inclusiv prin identificarea de alternative, dar nu sacrificând siguranța acestuia, încurajând concurența neloială ori ignorând legile care reglementează transportul rutier, precum și Codul Fiscal, Codul Muncii și alte prevederi legale.

Fiind vorba despre servicii în domeniul transporturilor, este firesc ca prestatorii acestora, indiferent sub ce formă, să aibă obligații și responsabilități similare în raport cu beneficiarii, inclusiv în ceea ce privește siguranța și confortul acestora, precum și să își desfășoare activitatea în condiții de legalitate și disciplină financiară.

Într-o logică juridică și etică echitabilă, platformele de intermediere ale serviciilor de transport persoane ar trebui să se conformeze acelorași prevederi legale de licențiereaplicabile firmelor autorizate și operatorilor autorizați.

Apreciem că este în beneficiul cetățeanului și în interesul autorităților publice ca toți șoferii care transportă persoane, fie ei transportatori autorizați ori utilizatori ai aplicațiilor de tip „platforme de servicii transport persoane”, să se supună acelorași reglementări, de la atestare la autorizarea autovehiculelor și de la regimul tarifelor, la asigurări și obligații fiscale.

În caz contrar, presiunea asupra operatorilor de transport care au investit constant în parcul de autovehicule și calitatea personalului, expunându-se riscurilor asociate creditării, va fi în continuă creștere.

Utilizarea de aplicații dedicate de către taximetriști neautorizați amplifică concurența neloială și are un impact negativ asupra siguranței clienților, creează prejudicii financiare operatorilor de transport și taximetriștilor independenți și privează bugetul de stat de resurse considerabile, prin eludarea obligațiilor fiscale.

Miza preocupărilor de reglementare distinctă a activităților de transport alternativ cu un vehicul cu șofer este, evident, una economică. Prin însuși principiul de funcționare, interesul corporațiilor care administrează aplicațiile agregator este să obțină un tarif cât mai mare pentru o cursă.

La nivelul Spaniei, spre exemplu, suma pusă în joc pe piața serviciilor de ride-sharing este de 3,8 miliarde de euro, mai mult decât bugetul pentru Educație și Cultură, cumulat. Pentru fiecare cursă efectuată, un euro din patru este încasat în avans de către companii precum Uber. Din totalul de 3,8 miliarde de euro, 950 milioane de euro reprezintă contravaloarea intermedierii. Aceste companii ar trebui să plătească impozite în cuantum de 240 milioane de euro. Venitul declarat este de 2,88 milioane de euro, iar profitul este de 163.000 euro. Practic, impozitele sunt similare cu cele ale unei companii mici (53.000 euro).

Păstrând proporțiile, o situație similară se regăsește și în România. Deși reprezentanții Uber au susținut public că au plătit impozite anuale în cuantum de 20 de milioane de euro, din documentele înregistrate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reiese că firma a plătit, în ultimii ani, un impozit pe profit impresionant… 26.000 euro. Declarativ , acestia spun c ă firmele partenere plătesc- care sunt firmele partenere?

Indicatorii din situațiile financiare și raportările cotabile anuale depuse de operatorul economic la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice vorbesc de la sine. Numărul mediu de salariați s-a dublat de la un an la altul: 0 în 2014, 3 în 2015, 6 în 2016 și 9 în 2017. Dacă în 2014 Uber România a debutat cu o pierdere de 6.792 lei, ulterior a înregistrat profituri nete de 55.320 lei, în 2015, 155.816 lei în 2016, respectiv 453.554 lei, în 2017.

Puțini operatori economici, fie ei și filiale ale unor corporații americane, au înregistrat un asemenea trend ascendent. Un adevărat chilipir pentru buget. Timp de 4 ani, decidenții politici, iindiferent de partidele din care au făcut parte, nu au manifestat nici cel mai mic interes pentru reglementarea juridică a aplicațiilor de acest tip, permițând dezvoltarea nestingherită a acestora, la nivel național.

Graba unor grupuri de interese transpartinice de a promova o reglementare distinctă și nicidecum de a impune agregatorilor să se supună legislației din domeniul transportului de persoane are, cu siguranță, o explicație. Să fie vorba de interesul de maximizare a capitalului electoral, într-un an cu două scrutinuri, o formă de „cumpărare” a votului celor peste 200.000 de persoane care au înregistrat conturi uber, la nivel național? Ori poate acela de a beneficia de o parte din profitul facil obținut de administratorii unei aplicații electronice din munca fizică a șoferilor?

Avem rezerve că ignorarea prevederilor normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, prin tergiversarea publicării în Monitorul Oficiul a Ordonanței care a modificat Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, este întâmplătoare, servind, foarte probabil, acelorași interese.

După decenii în care românii au fost nevoiți să presteze în străinătate munci sub calificările deținute (profesori – căpșunari, asistenți sociali – îngrijitori de bătrâni, ingineri – vidanjori, foști sportivi – gărzi de corp), ignoranța aparentă a decidenților îi afectează azi pe transportatorii autorizațicare încearcă să își întrețină familiile, permițând concurența neloială din partea celor care, de facto, transportă persoane în mod neautorizat și nefiscalizat. Politicile publice promovate în domeniu nu doar că nu protejează afaceri autohtone generatoare de venituri (impozite, redevențe, taxe locale), ci permit administratorilor aplicațiilor să externalizeze cea mai mare parte a veniturilor, cu ocolirea tuturor formelor de fiscalizare din România”, se arată în scrisoarea deschisă semnată de reprezentanții COTAR.

F.B.

Citește și: Constanța prezentă la protestele de amploare din Capitală. Taximetriștii au obținut de la Guvern Ordonanța de Urgență dorită!

Lică Neagu își 'asmute' colegii împotriva lui Făgădău: 'Vrea să îi lase și pe cei care nu sunt taximetriști să facă taximetrie'

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
La vara v-om avea UBER si in Constanta!
1
0
Primul semn ca esti prost dai dreptate UBER ului. Nu au nici unul din cele 12 acte obligatorii prostii dracului. E ca si cum ai practica medicina fara nimic ... doar cu bisturiul nou si halat curat.
1
0
Care meserie o schimbati mai parlitilor, adunatura de nimenici buni de nimic?
2
0
Ce vreti voi ma lege speciala ca altfel plecati afara la cules de capsuni,da ducetiva ma sa vedem cine plange dupa voi ca asa meseriasi ca soferi de taxi nu se mai gasesc asta ca sa nu mai vorbesc de patroni de taxiuri.
1
0
sugi pula patroane ! da angajatilor doua zile libere consecutive pe saptamana, apoi sa mananci cacat ! doar in schimb cu ma-ta pe bascula ....
2
1
Alo ,dl. de City Taxi.Nu trimiteti oamenii sa repare trotuarul si mobilierul stradal distruse de soferul dvs. pe str. Ctin.Bratescu,in urma accidentului? Ce asteptati? Sa va vina executorul la usa?
3
1
angajativa pe 3,5 tone cu B castigati 1500 euro numai stati la minciuni in parcari putorilor
2
3
Sunteti voi taximetristi cum sun t eu popa de tara. La modul cum vorbiti clientilor si cum "uitati" sa porniti ceasul. Ce sa mai zic de ce masini aveti si cum fumati cu clienti in masina.. Da va-ti desfasura activitatea legal ams mai fi de acord dar din pacate aveti multe lacune si un vocabular inadecvat pentru aceasta meserie.
7
2
ce dracu face UBER de nu vine si la Constanta !?
6
3
Pentru Juan, orasul Constanta e mort noaptea, nu are suficienta populatie incat sa existe transport in comun noaptea. Oricum deja de la 21 pana la 23 autobuzele merg goale.
5
0
Iete-te cate pretentii pe capul saraciilor!Daca voi sunteti asa pricopsiti la ce dreak va calcati in picioare pentru promotia de tigai la supermarket?Decat sa fure,talhareasca nu e mai bine ca ciorile de care faceti vorbire sa fie la program?
3
2
Ca si cum ar spune ce cauta alti din alte jud sa lucreze pe litoral ca-s numai pt noi locuri alti nau ce cauta asa si taximetristii daca suntetii tari oferiti servicii impecabile si va cauta clientii dar la masinile care le aveti preturi si servicii mai bn mergi cu autobuzul propunere pt primarie sa fie si autobuze de noapte mai rare ca ziua da cine nu-si permite taxi asteapta autobuzul
3
1
Eu sunt rupt in cur de foame,plec sa ma dau cu Tirul si in urma nevasta-mea da cu curu,in repaos fac Taxi pirat in centru la Cernavoda cu cazanu plin de rugina!
4
2
Sa va dam la muie de analfabeti infecti morti de foame nespalati si bolnavi!! Toate scursurile fac taxi mosi basiti nespalati si tigani borati sa va dau la muie la toti ne pisam pe voi!! Vine UBER!!!
3
2
Subspeciei galbene incep sa-i tremure chilotii, de teama ca alti asudati in maieu le vor face concurenta.
14
1
Unde te duci dai peste zeci de taximetre oprite deanpulea,prea multe cazane...
11
2
LA MUNCA CU VOI!!!!
11
2
Neagu, lasa tanjeala si spritanele si fa un sindicat puternic din cei cca,2000 de autorizati la fiecare derapaj cerere de aprobare miting la primarie si blocam orasul cand le e lumea mai draga.Iar la vot cu membri de familie 4000 de voturi in C-ta conteaza enorm.Spor la treaba!
1
13
Ma pis pe ei taximetristi romani sper sa muriti dracu o data de foame si sa nu se mai urce nimeni la voi in cotete ciori obosite sau mosi libidinosi infecti. La munca nu la intins mana.
13
3
Sa lase taximetria si sa se faca si ei precum seful lor , neagu , profesori universitari... Va dati seama in ce tara de prosti v-ati nascut ?!?
10
1
Ai draku lichele,,puturosi si rai de gura.
14
1
Sunteti liberi sa mergeti si voi la munte, sezonul acolo este mai mare decat cel de vara, grija doar sa nu va rataciti in munti si sa nu mai veniti inapoi...
17
1
Imi fac si eu politie alternativa .... ptr ca cetateanul are dreptul sa aleaga cine il apara .... iar cetateanul trebuie sa se supuna
2
11
Gunoaielor, 95 la suta dintre taxinetristi sun ciori
22
3
Dispareti odata cu tot cu taxiurile voastre imputite si adunatura de cioroi si tarani care le conduc. Vremurile se schimba iar voi ati expirat. Adaptati-va sau dispareti. Preferabil a 2a.
24
4
In democratie , trebuie sa existe si concurenta !! Da, concurenta loiala ! Trebuie sa acceptati aceste conditii , normale si firesti ale pietei !!!
24
3
Fiecare cetatean este liber sa aleaga cu ce doreste sa se deplaseze cand are nevoie. Voi taximetristii nu ne puteti impune sa va folosim serviciile, pe banii nostri!
27
1
Vreti sa fiti mai multi sa va bateti clentii,ati venit 20 de masini sa bateti un copil de 19 ani
26
4

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108